Cztery duże banki odcięły dziś swoich użytkowników na kilka godzin od najważniejszych usług finansowych.
Bank Pekao - problemy z aplikacją PeoPay.
W zeszłym tygodniu bank miał modernizować oprogramowanie, także aplikację, czego skutki widzimy na poniższej mapie.
Awaria dotknęła praktycznie cały kraj.
Użytkownicy zgłaszają również problemy z działaniem kart.
mBank. Sytuacja opanowana.
Awaria mBanku również dotknęła praktycznie wszystkich użytkowników. Nie działał BLIK, serwis internetowy czy aplikacja. Użytkownicy mogli jednak korzystać z płatności kartą czy mTransferem.
Awaria została zażegnana o 13.50. Bankowi należą się jednak pochwały za informowanie użytkowników o stanie serwisu w czasie rzeczywistym.
Wcześniej, w ciągu dnia problemy z dostępem do serwisów internetowych zgłaszali również klienci Santandera i ING Banku Śląskiego (ING Polska). Awaria tego drugiego banku zakończyła się przed godziną i była najbardziej dotkliwa. W kulminacyjnym momencie licznik DownDetectora przekroczył tysiąc raportów.