REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Amazon rzuca wyzwanie Samsungowi, LG i Sony. Gigant e-commerce będzie sprzedawać swoje własne telewizory

Myślicie, że na rynku telewizorów już panuje i tak spory ścisk? Nic bardziej mylnego. Za niedługo na sklepowych półkach znajdzie się też miejsce dla szklanych ekranów marki Amazon.

05.09.2021
10:09
Elektronika użytkowa. Amazon już w październiku ma oferować w USA swoje telewizory
REKLAMA

Jeff Bezos, założyciel Amazona, pierwsze kroki na rynku medialnym stawiał tak naprawdę parę dobrych lat temu, jak w 2006 r. uruchamiał Amazon Prime Video. Potem przejął m.in. „The Washington Post”. W zeszłym roku z kolei gruchnęła wiadomość, powtarzana przez dziennikarza kanału Fox Business Charles'a Gasparino, jakoby Amazon miał chrapkę na zakup jednej z najpopularniejszych, ale też największych stacji informacyjnych - CNN.

REKLAMA

Teraz potentat e-commerce chce zaistnieć w innym segmencie. Jak informuje Business Insider, już w październiku Amazon chce zaprezentować w Stanach Zjednoczonych własne telewizory. To efekt dwuletnie pracy Amazon Devices i Lab126.

Telewizor Amazon z asystentem głosowym Alexą

Na razie nie wiele więcej wiadomo, bo Amazon odmawia komentarza. Ale jest pewne, że w produkcji telewizorów handlowemu gigantowi pomagają podmioty trzecie, w tym TLC. Mają to być duże modele, z przekątną ekranu od 55 do 75 cali. Wszystkie będą kompatybilne z asystentem głosowym Alexą. Integralną częścią systemu ma być też Amazon Prime Video i internetowy serwis Amazon.

Analitycy utrzymują, że o ilę te doniesienia się potwierdzą, to będzie oznaczać, że Amazon postanowił wstąpić na ścieżkę wojenną z największymi gigantami elektroniki, jak Samsung, LG, czy Sony. Ci potentaci wszak najczęściej swoje z kolei telewizory sprzedają właśnie za pośrednictwem strony internetowej Amazon.

REKLAMA

Próba generalna odbyła się w Indiach

Zanim zapadła decyzja, że Amazon przedstawi swoje telewizor w USA, handlowy gigant na przetarcie spróbował swoich sił w tym względzie na rynku indyjskim. Pod koniec zeszłego roku Amazon przeznaczył tam do sprzedaży - pod marką AmazonBasics TV - dwa modele: 50 i 55 cali, kosztujące odpowiednio 410 i 480 dolarów. Oba z technologią LED 4K, obsługą HDR 10 i HLG oraz Dolby Vision. Wspomagane są asystentem głosowym Alexa i systemem Fire OS 7.

W przyszłości Amazon chce jeszcze zaproponować dwa inne modele. Mają być tańsze i z rozdzielczością 720p i 1080p.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA