I co z tego, że nie ma „Cyberpunka”, jak jest „Wiedźmin”? CD Projekt podał wyniki finansowe
Gorąco, coraz goręcej przed premierą „Cyberpunka 2077”. Produkcja pojawi się w sklepach już za dwa tygodnie, a CD Projekt podał właśnie wyniki za trzeci kwartał.

Sądząc po tym, jak wyglądała dzisiaj sesja na GPW, nikt się nie spodziewał, że CD Projekt w przeddzień wyczekiwanej na całym świecie premiery rzuci rynek na kolana wynikami finansowymi. Akcje spółki tracą na wartości od poniedziałku, a w środę zakończyły dzień na blisko 2-proc. minusie. Gorsze wśród największych spółek na warszawskiej giełdzie były tylko akcje Dino Polska, które straciły 4,60 proc. Dla porównania Allegro zyskało 1,37 proc., a WIG20 wzrósł o 0,04 proc.
W tym czasie na produkcję gier i nowych technologii wydano 52 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 523 mln zł.
Wyniki finansowe CD Projektu zgodne z oczekiwaniami
Oczywiście finalne prace nad „Cyberpunkiem” nie zostały bez wpływu na wyniki. Przychody w III kw. wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 12,5 proc. do 104,5 mln zł i były nieco niższe od oczekiwań. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się, że będzie to 111,5 mln zł. Kwartał do kwartału spadły o blisko 40 proc. EBITDA o ponad 6 proc. była wyższa od oczekiwań i przekroczyła 37,2 mln zł. Rok do roku wzrosła o blisko 50 proc., ale w porównaniu do II kw. 2020 r. spadła o prawie 45 proc.
CD Projekt zarobił w III kw. 23,4 mln zł o blisko 7 proc. więcej niż wynikało z konsensusu rynkowego (25,1 mln zł). Rok do roku zysk netto był wyższy o 57 proc. wyższy i niemal dokładnie tyle samo niższy niż w II kw. 2020 r.
Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych ujawnił, że osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum.
Adam Kiciński zapowiada start kampanii promocyjnej
W finalną fazę wkracza kampania promocyjna gry. W ubiegłym tygodniu dziennikarze branżowi mieli możliwość zagrania w 16-godzinny fragment „Cyberpunka” w ramach drugiego etapu pokazów najnowszej produkcji studia.
Adam Kiciński, prezes Grupy Kapitałowej CD Projekt zwrócił uwagę, że wrażenia dziennikarzy były pozytywne.
Szef CD Projektu zauważył, że z tygodnia na tydzień zainteresowanie najnowszą grą studia jest coraz większe.
W ostatnich tygodniach CD Projekt ogłosił szereg kolaboracji w ramach marki „Cyberpunk”. Studio realizuje projekty m.in. z Porsche, Nvidią, Adidasem czy Spritem.