Biedronka bez szans. Apka Lidla hitem w Polsce, a teraz jeszcze będzie można nią płacić
Lidl od nowego roku umożliwi płacenie za zakupy przy pomocy karty Lidl Plus. Dzięki temu klient ma mieć naliczone aktualne promocje na kupowane produkty, a w rezultacie szybszą obsługę przy kasie. To strategiczny ruch wykorzystujący popularność aplikacji mobilnej koncernu.
Firma finalizuje testy mobilnych płatności Lidl Pay, tak aby w przyszłym roku zrewolucjonizować sposób dokonywania płatności za zakupy przy kasie
– poinformował w środę Lidl
Innowacyjny jak Lidl?
Aplikacja Lidl Plus dotychczas oferowała klientom rabaty i dostęp do gazetek. Wkrótce umożliwi również płatność za zakupy przy pomocy Lidl Pay. Sieć sklepów jako jedna z czołowych na polskim rynku postanowiła wykorzystać swoją pozycję, by poprawić wygodę obsługi klienta i jednocześnie zyskać dodatkowe zaufanie.
Lidl Plus doda w opcjach możliwość podłączenia karty płatniczej, aby kartą Lidla płacić za zakupy z góry mając już naliczone rabaty. Ma to służyć zaoszczędzeniu czasu przy kasie i zoptymalizowaniu obsługi klientów.
W marcu tego roku udostępniliśmy aplikację Lidl Plus, teraz stawiamy kolejny krok i pracujemy nad uruchomieniem płatności mobilnych Lidl Pay. Już wkrótce klienci będą mogli w łatwy sposób przy pomocy jednego skanowania zapłacić za zakupy oraz skorzystać ze wszystkich rabatów dostępnych dla użytkowników Lidl Plus, oszczędzając przy tym czas
- powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa działu komunikacji Lidl Polska
Nowa funkcja ma być zgodna ze standardami bezpieczeństwa płatności PCI. Jak podaje Lidl, w żaden sposób nie powinna zagrażać kontom bankowym użytkowników, co ma to zagwarantować zabezpieczenie płatności odciskiem palca i kodem PIN.
Apka Lidla hitem w Polsce
Z badań Gemius/PBI, którymi chwali się sieć, wynika, że Lidl Plus zaliczany jest do piętnastu najchętniej wykorzystywanych aplikacji mobilnych.
Pod koniec października tego roku Lidl otworzył 700. sklep. Dzięki wprowadzeniu Lidl Pay aplikacja mobilna sieci może liczyć na większą popularność - dziś korzysta z niej ok. 4 mln użytkowników - a co za tym idzie i zwiększoną liczbę pobrań. Może to pomóc w walce o klientów z Biedronką posiadającą co prawda 3 tys. placówek, ale z aplikacją w Google Play znajdującą się daleko poza pierwszą setką.