REKLAMA

Zaczynali od pokazania Warsaw Spire w VR. Teraz tworzą własne gry na Oculus Quest

Immersion Games chce wypuszczać trzy gry rocznie. Spółka zakończyła dwie rundy finansowania i planuje wejście na NewConnect w drugim kwartale roku.

Zaczynali od pokazania Warsaw Spire w VR. Teraz tworzą własne gry na Oculus Quest
REKLAMA

Przez lata rzeczywistość wirtualna odgrywała dużą rolę w niestandardowych akcjach marketingowych czy demonstracjach. HTC czy Oculus rozwijały swoje headsety, co z kolei dawało developerom nowe możliwości przy tworzeniu gier. Technologia nie trafiła jednak jeszcze do mainstreamu.

Jak mówi Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games, rynek dopiero zaczyna wychodzić z fazy prototypowej do pełnoprawnego produktu.

REKLAMA

Jego Immersion od 2014 roku specjalizuje się w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Firma zaczynała od kilkuosobowego zespołu, tworzącego interaktywne wizualizacje dla deweloperów w oparciu o silniki do gier komputerowych i przy wykorzystaniu gogli VR. Na koncie ma współpracę z takimi markami jak Coca-Cola, McDonald’s, NordicTrack , HBO czy Discovery.

Immersion liczy obecnie 30 osób. Dodatkowe 14 pracuje w spółce-córce: Immersion Games, specjalizującej się w produkcji gier.

Disc Ninja już w kwietniu trafi na Oculus Quest

Będzie to pierwszy tytuł Immersion Games na tej platformie. Disc Ninja oraz Extreme Escape dostępne są już również we wczesnym dostępie na Steamie. Oba zadebiutowały w lipcu, a póki co udało się im zebrać odpowiednio - 5 i 32 recenzje. Trudno więc mówić o dotarciu do szerokiego grona odbiorców.

Wkrótce ma się to zmienić. Spółka celuje w produkcję trzech gier rocznie - głównie na platformy VR, ale również na peceta. Każda ma dysponować budżetem od 0,5 do 1,5 mln zł, który pochodzi z dwóch, zakończonych rund finansowania. W drugi kwartale 2021 roku firma planuje również wejście na NewConnect.

Mają na koncie 80 projektów VR i AR

Premiera Oculus Quest VR w zeszłym roku była nowym otwarciem na rynku VR. Firma postawiła na brak kabli, dzięki czemu rozgrywka odbywa się w sposób bardziej naturalny. Projektowanie gry do VR-u różni się znacznie w porównaniu do tworzenia klasycznych gier na pecety.

Te niedogodności będą jednak z biegiem czasu malały. Postęp technologiczny sprawi, że miniaturowe urządzenia pozwolą wyświetlić bardziej szczegółowy obraz, np. streamowany z chmury. Pozwoli to na osiągnięcie jeszcze większej immersji i wywołanie silniejszych emocji u gracza.

REKLAMA

Jego zdaniem okulary VR przyszłości będą przypominały klasyczne okulary, które nosimy na co dzień. Już teraz Facebook połączył siły z RayBanem, aby w 2021 roku pokazać światu prototyp okularów AR. W przyszłości jeden sprzęt będzie w stanie obsługiwać obie technologie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-11T06:46:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T22:07:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T19:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T15:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T14:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T11:09:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T07:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T05:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T04:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T20:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T18:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T15:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T13:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T12:09:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T10:27:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T09:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T20:09:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA