REKLAMA

Zaczynali od pokazania Warsaw Spire w VR. Teraz tworzą własne gry na Oculus Quest

Immersion Games chce wypuszczać trzy gry rocznie. Spółka zakończyła dwie rundy finansowania i planuje wejście na NewConnect w drugim kwartale roku.

Zaczynali od pokazania Warsaw Spire w VR. Teraz tworzą własne gry na Oculus Quest
REKLAMA

Przez lata rzeczywistość wirtualna odgrywała dużą rolę w niestandardowych akcjach marketingowych czy demonstracjach. HTC czy Oculus rozwijały swoje headsety, co z kolei dawało developerom nowe możliwości przy tworzeniu gier. Technologia nie trafiła jednak jeszcze do mainstreamu.

Jak mówi Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games, rynek dopiero zaczyna wychodzić z fazy prototypowej do pełnoprawnego produktu.

REKLAMA

Jego Immersion od 2014 roku specjalizuje się w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Firma zaczynała od kilkuosobowego zespołu, tworzącego interaktywne wizualizacje dla deweloperów w oparciu o silniki do gier komputerowych i przy wykorzystaniu gogli VR. Na koncie ma współpracę z takimi markami jak Coca-Cola, McDonald’s, NordicTrack , HBO czy Discovery.

Immersion liczy obecnie 30 osób. Dodatkowe 14 pracuje w spółce-córce: Immersion Games, specjalizującej się w produkcji gier.

Disc Ninja już w kwietniu trafi na Oculus Quest

Będzie to pierwszy tytuł Immersion Games na tej platformie. Disc Ninja oraz Extreme Escape dostępne są już również we wczesnym dostępie na Steamie. Oba zadebiutowały w lipcu, a póki co udało się im zebrać odpowiednio - 5 i 32 recenzje. Trudno więc mówić o dotarciu do szerokiego grona odbiorców.

Wkrótce ma się to zmienić. Spółka celuje w produkcję trzech gier rocznie - głównie na platformy VR, ale również na peceta. Każda ma dysponować budżetem od 0,5 do 1,5 mln zł, który pochodzi z dwóch, zakończonych rund finansowania. W drugi kwartale 2021 roku firma planuje również wejście na NewConnect.

Mają na koncie 80 projektów VR i AR

Premiera Oculus Quest VR w zeszłym roku była nowym otwarciem na rynku VR. Firma postawiła na brak kabli, dzięki czemu rozgrywka odbywa się w sposób bardziej naturalny. Projektowanie gry do VR-u różni się znacznie w porównaniu do tworzenia klasycznych gier na pecety.

Te niedogodności będą jednak z biegiem czasu malały. Postęp technologiczny sprawi, że miniaturowe urządzenia pozwolą wyświetlić bardziej szczegółowy obraz, np. streamowany z chmury. Pozwoli to na osiągnięcie jeszcze większej immersji i wywołanie silniejszych emocji u gracza.

REKLAMA

Jego zdaniem okulary VR przyszłości będą przypominały klasyczne okulary, które nosimy na co dzień. Już teraz Facebook połączył siły z RayBanem, aby w 2021 roku pokazać światu prototyp okularów AR. W przyszłości jeden sprzęt będzie w stanie obsługiwać obie technologie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-06T10:32:34+02:00
Aktualizacja: 2025-08-06T09:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-06T06:18:29+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T20:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T17:14:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T15:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T13:51:55+02:00
Aktualizacja: 2025-08-05T11:38:42+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T22:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T20:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T18:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T16:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T14:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T12:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T11:11:24+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T10:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-04T05:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T15:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T12:09:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-03T09:59:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA