Huuuge Games chce wejść na warszawską giełdę. CD Projekt zyska wreszcie godnego przeciwnika?
Huuuge nie jest tak znany, jak producenci „Wiedźmina”, ale liczby szczecińskiego studia już robią wrażenie. Na koniec grudnia 2019 r. ich gry miały średnio blisko 4 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Wejście na giełdę to jedna z rozważanych form rozwoju.
Ostatniego dnia sierpnia spółka złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Nie oznacza to jeszcze, że wejdzie na warszawski parkiet. Prospekt musi zaakceptować KNF, a developer powinien wyrazić chęć złożenia oferty publicznej.
Nietrudno domyśleć się, że wejście na giełdę wiązać się będzie z pozyskaniem nowego kapitału na rozwój, a ten w przypadku Huuuge ostatnio przyspieszył. Tylko od początku roku firma przejęła trzy inne studia. Było to m.in. Playable Platform (holenderska firma reklamowa), a także Double Star.
Ciekawa jest zwłaszcza ta ostatnia transakcja, bo pokazuje kierunek rozwoju Huuuge. Fińskie studio Double Star najpierw nawiązało partnerstwo z Huuuge, jako wydawcą ich tytułu „Bow Land", a później zaakceptowało ofertę przejęcia. W ten sposób polska firma najpierw dogłębnie poznała potencjał swojego partnera, a dopiero później zdecydowała się na wcielenie go we własne szeregi.
Huuuge osiągnął pozycję jednego z liderów rynku gier mobilnych, pozyskując miliony graczy. Koncentrujemy się na dalszym rozwoju, poszerzając ofertę nowych gier oraz realizując działania konsolidacyjne
- mówi Anton Gauffin, CEO Huuuge.
W ciągu 6 lat istnienia Huuuge przyciągnęło 45 mln dol.
Inwestowały głównie fundusze VC z Korei Południowej. Nie jest to jednak główny rynek, na którym chce skupić się Huuuge. Największą trakcję generują bowiem Europa i Ameryka Północna. To te dwa regiony odpowiadały za lwią część przychodów wygenerowanych w 2019 roku. Wyniosły one 260 mln dol., co oznacza średnioroczny wzrost na poziomie 30,7 proc.
Huuuge chce docierać do miliarda graczy.
Szczecinianie stawiają na proste, darmowe gry mobilne z elementami społecznościowymi. Spółka specjalizuje się tytułach social casino, takich jak „Huuuge Casino”, „Billionaire Casino” czy wydana na licencji DreamWorks „Trolls Pop – Bubble Shooter”.
Huuuge zatrudnia w sumie 600 osób w 12 biurach na całym świecie.