Glovo zostało właśnie wchłonięte przez Delivery Hero. Hiszpańska firma specjalizująca się w dostarczaniu zakupów i zamówień z lokali gastronomicznych była po kawałku przejmowana przez niemieckiego giganta, ale teraz proces ten został zwieńczony przejęciem niemal 100 proc. jej akcji. Z punktu widzenia użytkowników na razie nic się nie powinno zmienić.
![Glovo ma nowego właściciela. Glovo trafia pod skrzydła Delivery Hero](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/bizblog/2022/07/glovo.jpg)
Dołącz do Amazon Prime z tego linku, skorzystaj z promocji (30 dni za darmo) i kupuj taniej podczas pierwszego Amazon Prime Day w Polsce.
Delivery Hero poinformował o domknięciu transakcji, która polega na objęciu około 94 proc. udziałów w Glovo. Niemiecki gigant obiecuje, że w kolejnych tygodniach poinformuje o szczegółach transakcji, ale już teraz chwali się, że dzięki przejęciu użytkowników Glovo będzie obsługiwał 2,2 mld ludzi w 74 krajach.
Niemiecka firma zwraca uwagę, że Glovo ma silną pozycję w Europie (zwłaszcza Południowej), a także na Bliskim Wschodzie oraz Afryce, dzięki czemu uzupełnia globalny zasięg Delivery Hero. Co istotne, Glovo będzie nadal działać z istniejącą marką i na własnej platformie. Nie zmieni się też zarząd firmy – nadal będzie kierowana przez swoich założycieli – Oscara Pierre'a i Sachę Michaud.
Już w 2012 roku Delivery Hero przejął polski PizzaPortal, w 2016 roku azjatycką firmę Foodpanda, a w 2020 roku InstaShop – liczącego się gracza na Bliskim Wschodzie. W 2019 roku PizzaPortal trafił w ręce Glovo i w kolejnym roku został wygaszony – dotychczasowych użytkowników zaproszono do Glovo. W 2020 roku Delivery Hero przejął cały południowoamerykański biznes Glovo.
Publikacja zawiera linki afiliacyjne Grupy Spider's Web.