Żabka uruchomiła swój pierwszy sklep na stacji paliw. Wybór padł jedną z trzech samoobsługowych stacji lokalnej sieci Rakieta w Wielkopolsce. Na razie sklep jest określany przez Żabkę mianem projektu pilotażowego, ale wiele wskazuje na to, że wkrótce zaroi się od zielonych szyldów na stacjach w całej Polsce. To już kolejny format sklepów, które wprowadza największa franczyzowa sieć w Polsce.
Pierwsza Żabka na stacji benzynowej znajduje się we wsi Krosno w województwie wielkopolskim. Sieć zaznacza, że oferta produktowa tego sklepu została odpowiednio dostosowana do tego formatu. Nie zabraknie hot dogów czy pysznej kawy na wynos ani produktów motoryzacyjnych – wskazuje Żabka Polska.
To kolejny format uruchomiony przez sieć, która przez lata ograniczała się do małych, tradycyjnych sklepów typu convenience. Uruchomienie pierwszej, pilotażowej Żabki na stacji benzynowej to kolejny krok w kierunku zapewnienia klientom jak największego komfortu zakupów, a franczyzobiorcom unikalnych lokalizacji, generujących dużą liczbę klientów i odpowiednie obroty – mówi Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka.
Jak przypomina Suchański, sieć już od kilku lat na czas wakacji stawia nad Bałtykiem sklepy sezonowe, a w tym roku uruchomiła mobilną Żabkę obecną na koncertach i targach. W kilku miastach funkcjonują też całkowicie bezobsługowe sklepy Żappka Store. Sieć Żabka liczy już ponad 7,6 tys. sklepów prowadzonych przez armię 6 tys. franczyzobiorców.
Stacja, na której Żabka otwiera swój pierwszy sklep, należy do mało jeszcze znanej sieci Rakieta. Firma informuje, że stacje powstają na zagospodarowanych terenach, a ich właścicielem jest firma Automotive Fuels Services. Stacja, na której stanęła Żabka, jest bezobsługowa, ale Rakieta stawia także na stacje z obsługą.
Z wypowiedzi przedstawicieli Żabki nie wynika jasno, czy wkrótce możemy spodziewać się kolejnych sklepów na stacjach. Lokalizacje sklepów to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów, dlatego nieustannie pracujemy nad tym, by były one jak najefektywniejsze i spełniały ich oczekiwania – mówi tajemniczo Waldemar Lisiewicz, dyrektor ekspansji Żabka Polska. Rakieta to stacje bezobsługowe, lokalne, które w naturalny sposób mogą być ofertowo uzupełnione przez Żabki – dodaje.