140 tys. Polaków wskazało, że Netto, Intermarché, E.Leclerc i Społem mają najlepsze oferty zdrowej żywności i powinny zostać nagrodzone w kategorii „Zdrowa żywność – oferta roku 2024”. A wszystko w ramach V edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”.
Konsumenci kierowali się głównie rozbudowanym asortymentem sieci, obejmującym artykuły bio, eko, organic, świeże, lokalne, niemodyfikowane, o ograniczonej liczbie składników i prostym składzie. Jak informują organizatorzy przedsięwzięcia, istotną rolę odegrały tradycyjne działy mięsa, wędlin, serów, ryb, lokalnego pieczywa i ciast.
W tych sieciach handlowych znajdziemy najlepszą ofertę zdrowej żywności
Wręczone nagrody w kategorii „Zdrowa żywność – oferta roku 2024” są ważną częścią V edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”.
W DNA Grupy Blix jest wsparcie naszych użytkowników w zakresie podejmowania dobrych decyzji zakupowych, a te również dotyczą zdrowych wyborów – mówi Piotr Biela, Business Development Manager w Grupie Blix.
Prawie 140 tys. konsumentów oceniało, które sieci handlowe mają obecnie najlepsze oferty produktów należących do tzw. zdrowej żywności. I tak w segmencie Dyskontów laureatem została sieć sklepów Netto. W grupie Supermarketów wygrała sieć Intermarché. Wśród Hipermarketów nagrodę główną otrzymała sieć E.Leclerc. Z kolei zwycięzcą w grupie Podmiotów Lokalnych została sieć sklepów Społem.
Więcej wiadomości na temat zakupów można przeczytać poniżej:
Czym kierowali się konsumenci przy wyborze najlepszej sieci handlowej
Piotr Biela wyjaśnia, że klienci kierowali się głównie rozbudowanym asortymentem sieci handlowych i zaznacza, że warto pamiętać o tym, że zdrowa żywność to bardzo szerokie pojęcie. Poza kategoriami bio, eko, organic, obejmuje też produkty świeże, lokalne, niemodyfikowane, o ograniczonej liczbie składników i prostym składzie.
Dla głosujących konsumentów istotną rolę odegrały tradycyjne działy mięsa, wędlin, serów i ryb. Do tego zwracali oni uwagę na tradycyjne lokalne pieczywo i ciasta, które są domeną wielu sklepów – wskazuje Piotr Biela.
Jak podkreślają organizatorzy, w ostatnich latach wiele sklepów dokonało w tym obszarze sporo istotnych zmian asortymentowych, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów.
Jako kapituła programu uważamy, że po stronie retailerów oraz takich podmiotów, jak Grupa Blix, leży pewnego rodzaju obowiązek edukowania konsumentów w zakresie zdrowego żywienia. Dlatego każdego roku mocno stawiamy na tę kategorię – podsumowuje Marcin Lenkiewicz, przewodniczący kapituły programu Blix Awards.