REKLAMA

Siłownia, owoce i sute premie to przeżytek. Firmy mają nowy atrakcyjny bonus dla pracowników

Pojawienie się zwierząt w domach jest związane z przemianami obyczajowymi i kulturowymi. Polacy uważają, że częsty kontakt ze zwierzęciem daje pozytywny wpływ na różne aspekty życia. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej w prawie co piątym gospodarstwie domowym mieszka pies, kot lub jakiś ptak. Zwierzęta często traktowane są jak pełnoprawni członkowie rodziny. Trudno się dziwić, że pracodawcy przyjaźni czworonogom cieszą szczególną sympatią podwładnych.

Siłownia, owoce i sute premie to przeżytek. Firmy mają nowy bonus dla pracowników
REKLAMA

43 proc. internautów rozważa w najbliższej przyszłości posiadanie w postaci zakupu lub adopcji zwierzaka, a 17 proc. deklaruje, że byli opiekunami jakiegoś zwierzęcia. Oznacza to, że w trzech czwartych domów mieszka, mieszkał lub za chwilę zamieszka jakiś biegający, latający lub pływający podopieczny.

REKLAMA

Wyniki badania Izby Gospodarki Elektronicznej pokazują, że zwierzęta traktowane są przez Polaków jako pełnoprawni członkowie rodzin, często dość uprzywilejowani, bo w dwóch trzecich domów mogą spać z właścicielami, a nie tylko na swoim posłaniu i podjadać smaczki ze stołu, a nie tylko jeść dedykowaną karmę. 9 na 10 internautów kupuje produkty dla zwierząt w e-commerce, przy czym wybierając je, są podobnie uważni i analityczni jak podczas zakupów dla dzieci. Po tych kilku informacjach nasuwa się wniosek, że przyjazność zwierzętom może być bardzo ważnym czynnikiem sukcesu dla firm sprzedających w sieci. I tak jest, ale nie tylko dla nich.

W sieci i social mediach lubimy dzielić się zdjęciami, filmikami ze swoimi pupilami, a także czytać różnorodne porady, ale to nie wszystko, bo aż 85 proc. badanych właścicieli zwierząt kupuje produkty dla nich w e-commerce. Wyniki raportu e-Izby: e-Commerce Animal-friendly Biznes pokazują, że zwierzęta są dla nas istotnym elementem życia – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

I dodaje, że zwierzęta mają niesamowity wpływ na miejsce pracy, redukują stres i niepokój oraz inspirują do kreatywnego działania. Wzmacniają się interakcje społeczne. Tłumaczy też, że jako Izba podjęła się przygotowania CSR-owego raportu, ponieważ można zaobserwować, że trend animal-friendly jeszcze bardziej zyskał na znaczeniu po pandemii.

Sprawdzają, czy firma jest animal-friendly

Polacy chcą pracować ze zwierzętami. Nawet jeśli obecnie nie posiadają zwierzęcia, rozumieją taką potrzebę właścicieli zwierząt i sami chcą mieć taką możliwość, jeśli zdecydują się zaopiekować jakimś pupilem, a warto zaznaczyć, że 22 proc. badanych osób zadeklarowało, że przygarnęli lub zaadoptowali zwierzę w potrzebie. 8 na 10 badanych osób potwierdza, że jest dla nich istotne, czy firma, w której pracują, jest animal-friendly. Widzą wiele korzyści z pracy w takiej firmie, zarówno dla pracowników, jak i samej firmy.

Pracownicy twierdzą, że obecność zwierząt sprawia, że atmosfera pracy jest bardziej przyjazna (30 proc.). Zwierzęta zmniejszają stres (24 proc.) i zwiększają morale pracowników (23 proc.), wpływają na lojalność wobec pracodawcy. Co 5. badany jest zdania, że w obecności zwierząt poprawia się także kreatywność i zwiększa wydajność pracowników.

To niebagatelne atuty wpuszczenia braci mniejszych w nasze firmowe progi. Na szczęście wielu menedżerów zdaje już sobie z tego sprawę, bo 8 na 10 potwierdza, że ich firmy odnoszą korzyści z bycia przyjaznymi zwierzętom i zyskują w oczach nie tylko pracowników, ale i klientów – podaje e-Izba.

68 proc. potwierdza, że zwierzęta pozytywnie wpływają na atmosferę pracy, a 46 proc. widzi wzrost efektywności pracowników w zwierzolubnych firmach. Z kolei 54 proc. przyznaje, że widzi wzrost lojalności klientów ze względu na jasną i przyjazną politykę wobec zwierząt.

Więcej wiadomości na temat pracowników:

W Polsce zwierzaki wcale nie mają łatwo

Nie samą pracą człowiek i zwierz żyją, dlatego coraz bardziej istotne dla Polaków jest również to, czy otoczenie, w którym mieszkają, przestrzeń, gdzie spacerują, a także środki transportu, hotele i restauracje są przyjazne zwierzętom. I niestety tutaj Polska nie wypada zbyt dobrze.

REKLAMA

Opinie co do przyjazności miast i osiedli są podzielone praktycznie pół na pół. Im większe miasto, tym oceny są gorsze. Dodatkowo aż 59 proc. badanych właścicieli zwierząt przyznaje, że podczas podróżowania z nimi zdarzyły im się jakieś nieprzyjemne sytuacje. Na szczęście hotele i restauracje zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby stawały się coraz bardziej animal-friendly. 80 proc. badanych menedżerów jest zdania, że klienci rezygnują z usług HoReCa, jeśli nie są one dostosowane do potrzeb zwierząt. Praktycznie wszyscy zaś potwierdzili, że można już do nich przybyć ze swoim podopiecznym, chociaż nie bezwarunkowo. 60 proc. stawia wymagania co do rasy czy wagi zwierzęcia. W kontekście wskazywanych korzyści z bycia przyjaznymi zwierzakom można mieć nadzieję, że i te ograniczenia wkrótce znikną.  

Dane pochodzą z badania i raportu e-Izby e-Commerce Animal-friendly Biznes zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Dane zostały zebrane w październiku 2023 r. Są reprezentatywne dla internautów w Polsce pod względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. 

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA