InPost coraz odważniej poczyna sobie na Wyspach. Spółka kierowana przez Rafała Brzoskę (na zdjęciu) zawarła właśnie wieloletnią umowę z Newcastle United, stając się oficjalnym partnerem czterokrotnego zdobywcy tytułów mistrza Anglii w piłce nożnej. Sroki – taki przydomek noszą piłkarze występujący na stadionie St. James' Park – zajmują po czternastu kolejkach szóste miejsce w tabeli, wyprzedzając między innymi Manchester United i Chelsea.
InPost od rana w poniedziałek pnie się w górę na giełdzie w Amsterdamie, gdzie jest notowany od 27 stycznia 2021 r. Akcje spółki zyskiwały rano około 1 proc., osiągając cenę 11,41 euro, najwyższą od połowy września 2023 r. To wciąż jednak o wiele mniej niż blisko trzy lata temu, gdy kilka dni po debiucie na giełdzie Euronext za jedną akcję InPostu płacono 21 euro. Czy kolejne inwestycje, w tym olbrzymie w Wielkiej Brytanii, pozwolą się firmie Rafała Brzoski odbudować pozycję na giełdzie?
InPost rozpycha się w Wielkiej Brytanii
InPost w Wielkiej Brytanii działa od jesieni 2021 r. Zaczynał ustawienia 200 maszyn przy placówkach Tesco. W tej chwili ma na Wyspach 6000 Paczkomatów (docelowo ma ich być ok. 15000) i 1200 punktów typu PUDO (ang. Pick Up Drop Off – placówki współpracujące z firmą), dodatkowo jest udziałowcem działającej również w Irlandii firmy Menzies Distribution Group Limited, która porównywany bywa z polskim „Ruchem”.
O innych przedsięwzięciach firmy InPost przeczytasz również w materiałach:
Czego zatem InPost oczekuje po współpracy z klubem Premier League? Prezes Rafał Brzoska odpowiada, że chce w ten sposób umocnić pozycję na Wyspach.
Oferujemy najlepsze rozwiązania w zakresie dostaw przesyłek, a sport jest naszym strategicznym filarem komunikacji w całej Europie. Jesteśmy dumni, że do grona kluczowych partnerów InPost dołączyła drużyna piłkarska, z którą dzielimy podobne wartości i przekonania – poinformował założyciel InPostu.
Jak zaznacza, do nawiązanie partnerstwa z Newcastle United doszło w ważnym momencie, kiedy spółka ruszyła do intensywnej ekspansji na rynku brytyjskim.
Zarówno InPost, jak i Newcastle stawiają sobie za cel osiąganie najlepszych wyników, więc nasze partnerstwo jest zupełnie naturalne. A międzynarodowy zasięg i popularność klubu przyniosą nowe możliwości rozwoju dla Grupy InPost – tłumaczy Rafał Brzoska.
Sportowa zajawka InPostu
Peter Silverstone, dyrektor handlowy Newcastle United, przekonuje, że InPost i Newcastle United łączą wspólne podejście do innowacji i dążenie do doskonałości.
Stadion St. James' Park jest w sercu miasta i w sercach fanów - co dostrzegł InPost. Dlatego urządzenie Paczkomat na terenie stadionu zapewni zarówno kibicom, jak i wszystkim mieszkańcom wygodną opcję korzystania z usług InPost – skomentował nawiązanie współpracy z polską firmą Peter Silverstone.
InPost poinformował, że oferuje już dostawy do Paczkomatów na terenie całej Wielkiej Brytanii.
A w Londynie, Birmingham i Manchesterze mieszkańcy mają średnio siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Partnerstwo z Newcastle United daje firmie możliwość szybkiego rozwoju w północno-wschodnim rejonie kraju, a tym samym opcję zwiększenia bazy klientów do ponad dwóch milionów – wskazała spółka.
Nawiązanie współpracy ze Srokami to kolejne partnerstwo sportowe. Wcześniej InPost został Oficjalnym Partnerem Tour de France, Strategicznym Sponsorem Polskiego Kolarstwa i Oficjalnym Sponsorem Freeride World Tour oraz oficjalnym sponsorem Polskiej Reprezentacji w Piłce Nożnej.