Unicorn na rynku ubezpieczeń z polskim rodowodem. Gabi dostało ponad 100 mln zł od inwestorów
Polsko-amerykański startup pomaga znaleźć lepszą polisę i zacząć oszczędzać. Rozbudowana porównywarka ubezpieczeń powstaje w Łodzi. Przed trzema laty Gabi dostało 2,6 mln dol. w rundzie A.

Gabi powstało w 2016 roku za sprawą czterech panów: Hanno Fichtnera (obecny CEO), Vincenza Klemma i dwóch Polaków: Krzysztofa Kujawy i Pawła Olszewskiego. Krzysztof ma duże doświadczenie w amerykańskiej branży VC i ubezpieczeń, mieszka w Dolinie Krzemowej od kilkunastu lat. Paweł z kolei odpowiada za technologię, a doświadczenie zdobywał w polskim projekcie mFind, porównywarce ubezpieczeń. Obaj znają się od lat – wcześniej prowadzili AMG.net - jedną z pierwszych firm informatycznych w Polsce.
Czym jest Gabi?
Gabi analizuje polisy ubezpieczeniowe. Klient dzieli się z firmą szczegółami umowy z ubezpieczycielem, a ta znajduje mu tańszą polisą na takich samych warunkach. Cały proces jest zautomatyzowany, więc klient nie musi wypełniać kilometrów formularzy.
Gabi nie przekierowuje do call center i nie spamuje.
Gabi oferuje pakiety ubezpieczeń (np. samochód + dom), a także prezentuje oferty innowacyjnych ubezpieczalni-startupów. Łączy w jednym miejscu multum ofert w różnych konfiguracjach i pozwala klientowi wybrać najlepszą. Jeśli klient jest zadowolony z warunków nowej oferty, to Gabi pomaga zmienić ubezpieczyciela.
Klient Gabi oszczędza przeciętnie 825 dol. rocznie.
Startup nie dzieli się jednak szerszymi statystykami. Nie wiemy ilu ma klientów, ilu z nich odnawia polisy zakupione przez Gabi i czy firma przynosi zyski. Ambicje zespołu są jednak bardzo daleko idące.
Chcemy zostać unicornem na rynku ubezpieczeń w USA – zapowiada Olszewski.
Ma w tym pomóc najnowsza inwestycja. Gabi zebrało 27 mln dol. Rundzie przewodził Mubadala Capital, a dorzucili się do niej również dotychczasowi inwestorzy: Canvas Ventures, Northwestern Mutual Future Ventures, Correlation Ventures, Securian Ventures, A.Capital Ventures i Project A.
Oprócz ciekawego produktu inwestorów miała przyciągnąć również wysoka prowizja, jaka związana jest z ubezpieczeniami. Szacuje się ją bowiem na około 13 proc.
Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój produktu i zespołu. Gabi ma dziś dwa biura – w San Francisco i w Łodzi. W Kalifornii znajduje się główna siedziba firmy, skąd zarządza się produktem, agentami ubezpieczeniowymi i obsługą klienta. Z Łodzi pracuje zaś liczący kilkadziesiąt osób dział operacyjny oraz zespół technologiczny, który będzie się w najbliższym czasie rozrastał o programistów frontend, backend, QA i devopsów.