Ikea poinformowała właśnie, że zainwestuje pół miliarda złotych (ponad 8 proc. obrotów Ikea w 2023 r.) w obniżkę cen 5000 produktów. Tym samym połowa oferty szwedzkiego giganta zostanie przeceniona średnio o 19 proc., w tym wiele produktów, które wytwarzane są w Polsce. W zamyśle sieci ceny mają wrócić do poziomu sprzed pandemii koronawirusa, która wybuchła w 2020 r. No to jak będzie z tym niesławnym bojkotem różnych środowisk urażonych tym, że ktoś im wytyka mowę nienawiści i ksenofobię?
Ikea pierwszą obniżkę 500 produktów wprowadziła we wrześniu 2023 r. Teraz przecenionych zostanie 3500 mebli i akcesoriów, a do końca wakacji 2024 r. liczba towarów z obniżoną ceną wzrośnie do 5000.
Aktualna obniżka cen to najważniejsza taka inwestycja w historii firmy. Jest ona odpowiedzią marki na dzisiejszą sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie oraz konieczność oszczędzania środków w wielu gospodarstwach domowych – informuje sieć.
Ikea obniża ceny, bo tego oczekują Polacy
Z raportu „Ikea. Życie w domu 2023” wynika, że jednym z głównych źródeł zmartwień Polaków są finanse. Przeprowadzone przez IPSOS badania wykazały również, że nasz kraj jest jednym z pięciu na świecie, którego mieszkańcy najbardziej przejmują się inflacją (54 proc.)
Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna w Ikea Retail w Polsce, poinformowała, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów sieć postanowiła rozszerzyć obniżkę cen o kolejnych 4500 produktów.
Więcej wiadomości o Ikei w Bizblog.pl
To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją Ikea. Nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu – przekonuje Krokowska-Wicherek.
Obniżka obejmie meble Ikei produkowane w Polsce
W ubiegłym roku Ikea Retail w Polsce wypracowała 6 mld zł przychodów, w którym 30 proc. udziału miał kanał sprzedaży online. Firma podała, że inwestycje w omnikanałowość, łączenie doświadczenia zakupowego online i offline, pozostają priorytetem, a przystępne cenowy to jeden z kluczowych elementów strategii.
Niższe ceny 5 tys. produktów Ikea nie byłyby możliwe, gdybyśmy nie podjęli takich działań, jak inwestycje w OZE, rozwój usług zdalnych i cyrkularnych, ale też w infrastrukturę sklepową i magazynowo-logistyczną – wyjaśnia Magdalena Krokowska-Wicherek.
Firma przypomina, że nasz kraj jest drugim co do wielkości krajem produkującym meble i artykuły wyposażenia wnętrz dla Ikea. Rocznie prawie 20 proc. światowej produkcji firmy pochodzi z Polski, a w przypadku mebli drewnianych odsetek ten wzrasta do 50 proc.
W zakładzie w Zbąszynku powstają takie klasyki z asortymentu Ikea, jak Lack, Kallax czy Eket, które będzie można nabyć w nowych obniżonych cenach – podała sieć.