Ikea od początku powstania ponad 80 lat temu uważa, że przystępne ceny są częścią jej tożsamości. Również w Polsce marka rok po roku pracuje nad tym, aby jej oferta była dostępna dla wielu ludzi również tych z mniej zasobnym portfelem.
Ikea obniża ceny ponad 500. produktów. Obniżki cen udało się wprowadzić m.in. dzięki redukcji kosztów operacyjnych, poprawieniu efektywności, inwestowaniu w technologię oraz sieć magazynowo transportową, a także szkoleniom pracowników, przekształceniu roli sklepów i wprowadzeniu bardziej przystępnych, zdalnych oraz cyrkularnych usług.
Jesteśmy świadomi wyzwań ekonomicznych, z którymi obecnie wszyscy się mierzą. Inflacja, wzrost kosztów utrzymania, stopy procentowe. Niestety nasze portfele stają się coraz cieńsze. W Ikea wspieramy ludzi w ich dążeniu do stworzenia lepiej pomyślanego domu, dlatego zapewnienie przystępnej cenowo oferty, produktów i usług, stale pozostaje w centrum naszych działań. We wrześniu br. wraz z nowym sezonem, podjęliśmy odważny krok i zainwestowaliśmy 130 mln zł, aby obniżyć ceny ponad 500. produktów – mówi Jordi Esquinas, Dyrektor ds. Działalności Komercyjnej w Ikea Retail Polska.
Jak dodaje, długoterminowym celem jest utrzymywanie przystępnych cen, na które będzie mogło pozwolić sobie wielu ludzi.
Sprytne rozwiązania pomogą organizować przestrzeń
Z ostatniego raportu Ikea wynika, że przechowywanie i organizacja stanowią jedne z głównych bolączek domowników. Wielu ludzi poszukuje sprytnych rozwiązań do przechowywania i możliwości uporządkowania swojej przestrzeni w przystępnej cenie.
Dlatego w Ikea wśród produktów w nowych niższych cenach znajdziemy m.in. prawdziwe bestsellery marki z obszaru przechowywania, polskiej produkcji, takie jak regały Kallax i Besta, szafy Pax czy szafki Eket. Przykładowo, kultowy biały regał Kallax 147 x 147 cm jest teraz tańszy o 50 zł, a cenę popularnej komody MALM z sześcioma szufladami udało się obniżyć, aż o 100 zł - informuje sieć.
Więcej wiadomości o Ikea
Jak wynika z danych Ikei, co piąty produkt tej sieci sprzedawany na świecie produkowany jest w Polsce, w tym na przykład bestsellerowa komoda Hemnes, która również zyskała nową cenę, niższą o 200 zł.
Marka uważa, że istotne jest dla niej dostarczanie klientom narzędzi i inspiracji do tworzenia bardziej zrównoważonego życia na co dzień. Nowe ceny zyskały również produkty, które w tym pomogą – pojemniki na żywność Ikea 365 plus, dzięki którym jedzenie zachowa świeżość na dłużej i których możemy użyć w piekarniku czy mikrofali do podgrzania potraw. Niższe ceny zyskały również inteligentne energooszczędne LED-owe żarówki Tradfri, których jasność możemy dostosowywać w zależności od potrzeb za pomocą bezprzewodowego ściemniacza. A jeśli dodamy czujnik ruchu Tradfri, inteligentne źródła światła będą włączały i wyłączały się automatycznie. Oświetlenie LED zużywa do 85 proc. mniej energii i wystarcza na 25 razy dłużej niż tradycyjne żarówki.
Demokratyczne wzornictwo pogodzi funkcjonalność i atrakcyjność
Ikea zapewnia, że podjęła w tym roku odważne kroki, aby sprostać wyzwaniom ekonomicznym i potrzebom klientów. Misja tworzenia lepszych warunków do życia w domu pozostaje głównym celem działalności firmy, a obniżki cen to tylko jedna z wielu inicjatyw podejmowanych przez markę.
Przystępność cenowa jest jednym z elementów demokratycznego wzornictwa. To unikalny sposób, w jaki Ikea tworzy produkty i rozwiązania tak, aby zapewniały funkcjonalność, atrakcyjną wizualnie formę i wysoką jakość przy zachowaniu zrównoważonego rozwoju oraz przystępności cenowej. Wynika to z przekonania firmy, zgodnie z którym, każdy powinien mieć dostęp do artykułów wyposażenia domu bez pójścia na kompromis co do jakości, ceny, wyglądu czy dbałości o środowisko.