REKLAMA

Powerdot idzie jak burza. Ma już 10000 punktów ładowania elektryków

Powerdot posiada już 10 tysięcy punktów ładowania w Europie. W Polsce ma ich łącznie 829 i od lidera rynku dzieli go już mniej niż 40 punktów. Rozwój infrastruktury do ładowania sprzyja nowym rekordom zakupów elektryków w Polsce.

Grigoriy Grigoriev dyrektor generalny Powerdot pokazuje ile powstało stacji do ładowania samochodów elektrycznych w Polsce
REKLAMA

Grigoriy Grigoriev dyrektor generalny Powerdot w Polsce twierdzi, że liczba ich punktów ładowania w Europie jest większa od całej infrastruktury publicznej, jaka jest obecnie dostępna w Polsce (9,5 tys. punktów ładowania).

Właśnie przekroczyliśmy liczbę 10 tysięcy punktów ładowania w Europie, powiększając naszą sieć o kolejny tysiąc w zaledwie cztery miesiące. W bardzo krótkim czasie weszliśmy do europejskiej czołówki największych operatorów szybkich stacji, stając się jednocześnie największym podmiotem niezależnym, tj. niepowiązanym z sektorem energetycznym czy motoryzacyjnym – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

REKLAMA

Powerdot ma w Polsce 829 punktów ładowania

W naszym kraju użytkownicy aut elektrycznych mogą korzystać z 930 punktów ładowania Powerdot, a w trzecim kwartale bieżącego roku ich liczba przekroczy tysiąc – zapowiada Grigoriy Grigoriev.

Strategia Powerdot zakłada, aby w każdym kraju, w którym operator jest obecny, był on w gronie TOP 3 największych graczy na rynku. W Polsce, dzięki skokowemu zwiększeniu udziałów rynkowych, firma zajmuje obecnie trzecią lokatę. Natomiast w zakresie infrastruktury DC, z liczbą 829 punktów ładowania, wskoczyła właśnie na drugie miejsce.

W rok Powerdot zwiększył swój stan posiadania aż o 221 proc. Od lidera rynku dzieli go już mniej niż 40 punktów ładowania DC, natomiast przewaga nad trzecim graczem na rynku Orlen Charge urosła już do 529 punktów.

Nasza strategia biznesowa zakłada koncentrację na usłudze szybkiego ładowania. Dlatego bardzo cieszy nas awans na drugą pozycję na rynku w kluczowym dla nas segmencie – mówi Grigoriy Grigoriev.

Podkreśla też, że łącza AC, czyli te o małej mocy, traktujemy jako uzupełnienie naszej infrastruktury. Poza bardzo wyjątkowymi sytuacjami nie stawiamy stacji, które umożliwiałyby wyłącznie wolne ładowanie. Dlatego w ogólnej liczbie uruchomionych przez nas punktów ładowania, dominują te o dużej mocy.

Według niego łatwo policzyć, że punkty DC stanowią 90 proc. infrastruktury portugalskiego operatora. Umożliwiają one pełne naładowanie średniej baterii w czasie ok. 25 minut.

Dynamiczny wzrost liczby stacji szybkiego ładowania Powerdot doskonale wpisuje się w jeden z kluczowych trendów rynku elektromobilności, jakim jest destination charging. Coraz więcej kierowców oczekuje możliwości ładowania auta przy okazji codziennych czynności, na przykład podczas zakupów w popularnych marketach. Odpowiadając na te potrzeby, Powerdot realnie przyspiesza proces elektryfikacji naszego rynku – zapewnia Adrian Nocuń, prezes Elocity.

I dodaje, że skala wzrostu z 250 do 829 punktów DC w zaledwie rok nie tylko robi wrażenie, ale pokazuje, że infrastruktura ładowania rozwija się tam, gdzie jest faktyczne zapotrzebowanie i potencjał do skalowania.

Cieszy nas także, że jako Elocity mamy w tym procesie swój udział. Dzięki integracji z Powerdot ponad 90 000 użytkowników aplikacji Elocity może korzystać z infrastruktury tej sieci, co oznacza, że elektromobilność jest dla jej użytkowników jeszcze bardziej dostępna i wpisuje się w ich naturalny rytm dnia. Nasze partnerstwo wspiera skalowanie usług ładowania i pokazuje, że otwartość technologiczna oraz współpraca są kluczowe dla dalszego rozwoju elektromobilności w Polsce – komentuje Adrian Nocuń, prezes Elocity.

Grigoriy Grigoriev zaznacza jednak, że na tle Europy Polska jest krajem, który wymaga szczególnej cierpliwości w procesie inwestycyjnym.

Czas oczekiwania na wykonanie przyłącza energetycznego wynosi zgodnie z prawem 18 miesięcy, natomiast standardem jest wydłużanie tego okresu przez spółki energetyczne. W efekcie rozwój rynku następuje wolniej, niż mógłby następować, gdyby regulacje były respektowane  – informuje szef Powerdot.

Jego zdaniem pod względem liczby aut przypadających na punkt ładowania, Polska, w której wynosi on jedynie osiem, pozytywnie wyróżnia się na tle innych krajów, gdzie infrastruktura jest dużo bardziej obciążona przez pojazdy elektryczne.

Rekordowa sprzedaż elektryków

Powerdot przypomina, że firma w styczniu tego roku ogłosiła, że w latach 2025-2026 zainwestuje w Europie 260 mln euro. W Polsce na dalszą budowę infrastruktury firma przeznaczy 70 mln zł, zwiększając swoje dotychczasowe wydatki na ten cel.

Biorąc pod uwagę nasze rosnące zaangażowanie w polski, a także w europejski rynek, bardzo cieszą nas informacje o rekordowej sprzedaży elektryków w tym roku – mówi Grigoriy Grigoriev.

Więcej wiadomości na temat elektromobilności można przeczytać poniżej:

W UE rejestracje elektryków wzrosły w I kwartale o 24 proc., a ich udział w ogólnej liczbie nowych aut przekroczył 15 proc. W Polsce w kwietniu zarejestrowano 2927 nowych elektryków, ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. Ich udział w rynku nowych pojazdów po raz pierwszy w historii przekroczył 5 proc.

Liczby nominalne nie są jeszcze imponujące, natomiast cieszą te pozytywne dane, które mogą być zapowiedzią nowego trendu. Na rynku pojawiło się wiele nowych modeli elektryków, z dużymi rabatami, a także bardzo korzystne oferty finansowania, w tym z dopłatą z programu NaszEauto. Część dilerów ma wręcz problem z obsługą rosnącej liczby klientów – wspomina szef Powerdot.

W jego ocenie coraz większa liczba punktów ładowania stała się zachętą do zakupu lub wynajmu auta elektrycznego.

REKLAMA

Powerdot działa w tzw. modelu destination charging, inwestując tam, gdzie użytkownicy aut elektrycznych mogą załatwić codzienne sprawy, gdy samochód się ładuje. Firma współpracuje z sieciami detalicznymi (na przykład Biedronka, Decathlon) czy też franczyzobiorcami znanych marek (na przykład Intermarche E.Leclerc, Auchan, SPAR).

Buduje swoje stacje także w galeriach handlowych (na przykład Galeria Krakowska, Galeria Kazimierz) oraz w parkach handlowych, a także przy hotelach znajdujących się w centrach największych polskich miast w ramach współpracy z grupą Essendi (dawny AccorInvest). Powerdot stworzył też sieć miejskich ładowarek dla Gorzowa Wielkopolskiego.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-11T18:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T16:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T15:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T12:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T11:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-11T09:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T22:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T19:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T17:52:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T16:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T14:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T13:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-10T05:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T22:03:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T20:16:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T19:07:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T17:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T15:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T13:43:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T12:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T10:54:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-09T09:33:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA