Jak przekuć wizerunkową porażkę w sukces? Biedronka właśnie rusza z nowym konkursem.

Jeszcze kilka lat temu przez polski internet przewijały się ironiczne zdjęcia i memy typowego Polaka na wakacjach: podciągnięte skarpety z klapkami Kubota i do tego żółta lub czerwona reklamówka z Biedronki. To, co kiedyś wyśmiewano jako wzór stylizacji typowego Janusza na letnich eskapadach, właściciel dyskontów z czerwonym owadem właśnie zmienia w pozytywny wizerunek marki. I jeszcze gotów jest za to zapłacić.
Torba z Biedronki, czyli tak rozpoznasz Polaka nawet za granicą
Reklamówka z Biedronki to pewny klasyk gatunku tak, jak jeszcze w latach 90. były niemal niezniszczalne kultowe, bazarowe torby z napisem Boss (ale bez Hugo w nazwie). Siatki do zadań specjalnych - nie psują się szybko, rączki dobrze trzymają, po złożeniu zajmują mało miejsca, a po rozłożeniu są niezwykle pakowne. Wraz z nastaniem ery dyskontów w Polsce czarne torby Boss odeszły w odstawkę, a w domach Polaków zagościły żółte z wizerunkiem owada. I oczywiście zaczęły być również dostrzegalne w przestrzeni publicznej - nie tylko na drodze sklep-dom, ponieważ stały się hitem wakacyjnych wojaży.
Dla niektórych - nazwijmy rzeczy po imieniu: to obciach wszechczasów, stąd też jeszcze kilka lat temu social media zalewały memy z wizerunkiem najczęściej mężczyzny na wakacjach dumnie trzymającego w dłoni torbę z Biedronki. Gdy niemal cała Polska śmiała się z takiej letniej stylizacji, niektórzy już wtedy potrafili dostrzec potencjał wykorzystania marki do własnych celów.
Taką osobą jest pan Aleksander Dadela z Gdyni, który prawie 10 lat temu założył na Facebooku (profil obecnie nie istnieje) i Instagramie stronę Biedronka on Tour.
Mężczyzna przez lata zabierał siatkę w najodleglejsze zakątki świata i pozował z nią do zdjęć - przed wieżą Eiffla, Tadż Mahal, w kanionie Colorado i wielu innych. Jego podróże wciąż można śledzi na Instagramie, jednak ostatni post pochodzi z 2018 roku.
W jednym z wywiadów pan Aleksander przyznał, że inni ludzie zaczęli wysyłać mu swoje zdjęcia z reklamówką, jednak sieć Biedronka nie podchwyciła wówczas możliwości współpracy.
Biedronka raczej nie może pochwalić się refleksem, bo zajęło jej prawie dekadę, by odmienić kiczowaty wizerunek siaty z dyskontu.
Więcej o dyskontach przeczytasz na Bizblog.pl:
Biedronka załapała - po co wyśmiewać, jeszcze wam dopłacimy
Biedronka odrobiła w końcu lekcję wizerunku i już nie ucieka od odpowiedzi na pytania, czy to kicz, czy nie. Z pewnością marce pomogły również wcześniejsze akcje, jak np. sprzedaż klapaków, skarpet czy bluz z logo Biedronki, które okazały się hitem wśród młodego pokolenia konsumentów. Dlaczego więc nie odczarować również tej siaty? Portugalska sieć przekształca kultowy mem w kampanię angażującą konsumentów oraz w silny storytellingowy konkurs. I nawet jest gotowa za to zapłacić.
Dyskonter ogłosił konkurs „Torba pełna wakacyjnych historii”. Do wygrania jest 30 nagród po 3000 zł w postaci kart podarunkowych i 30 nagród rzeczowych (10 aparatów fotograficznych FUJIFILM Instax mini 12+1 opakowanie wkładów do aparatu, 10 kubków termicznych The Quencher H2.O FlowState Tumbler, 1,2L, hot coral oraz 10 toreb podróżnych The North Face Base Camp Duffel XS). Wystarczy zabrać ze sobą w wakacyjną podróż torbę Biedronki (papierową, reklamówką lub torbą wielokrotnego użytku), dołączyć opis historii letniego wypoczynku i wrzucić zdjęcie albo film na Instagrama z hasztagiem #WakacyjnaTorbaBiedronki.
Co ważne, opublikowane materiały nie muszą być aktualne. Biedronka zachęca swoich klientów do przejrzenia swoich archiwów i publikacji również zdjęć lub filmów z biedronkową torbą czy reklamówką w roli głównej, które zostały wykonane wcześniej i obrazują wyjątkową, 30-letnią już historię obecności firmy na Polskim rynku - podaje sieć.

Konkurs trwa do 14 września br.