REKLAMA

Polak na wakacjach z siatką z Biedronki? Śmialiście się, a można wygrać pieniądze

Jak przekuć wizerunkową porażkę w sukces? Biedronka właśnie rusza z nowym konkursem.

biedronka konkurs reklamówka torba
REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu przez polski internet przewijały się ironiczne zdjęcia i memy typowego Polaka na wakacjach: podciągnięte skarpety z klapkami Kubota i do tego żółta lub czerwona reklamówka z Biedronki. To, co kiedyś wyśmiewano jako wzór stylizacji typowego Janusza na letnich eskapadach, właściciel dyskontów z czerwonym owadem właśnie zmienia w pozytywny wizerunek marki. I jeszcze gotów jest za to zapłacić.

REKLAMA

Torba z Biedronki, czyli tak rozpoznasz Polaka nawet za granicą

Reklamówka z Biedronki to pewny klasyk gatunku tak, jak jeszcze w latach 90. były niemal niezniszczalne kultowe, bazarowe torby z napisem Boss (ale bez Hugo w nazwie). Siatki do zadań specjalnych - nie psują się szybko, rączki dobrze trzymają, po złożeniu zajmują mało miejsca, a po rozłożeniu są niezwykle pakowne. Wraz z nastaniem ery dyskontów w Polsce czarne torby Boss odeszły w odstawkę, a w domach Polaków zagościły żółte z wizerunkiem owada. I oczywiście zaczęły być również dostrzegalne w przestrzeni publicznej - nie tylko na drodze sklep-dom, ponieważ stały się hitem wakacyjnych wojaży.

Dla niektórych - nazwijmy rzeczy po imieniu: to obciach wszechczasów, stąd też jeszcze kilka lat temu social media zalewały memy z wizerunkiem najczęściej mężczyzny na wakacjach dumnie trzymającego w dłoni torbę z Biedronki. Gdy niemal cała Polska śmiała się z takiej letniej stylizacji, niektórzy już wtedy potrafili dostrzec potencjał wykorzystania marki do własnych celów.

Taką osobą jest pan Aleksander Dadela z Gdyni, który prawie 10 lat temu założył na Facebooku (profil obecnie nie istnieje) i Instagramie stronę Biedronka on Tour.

Mężczyzna przez lata zabierał siatkę w najodleglejsze zakątki świata i pozował z nią do zdjęć - przed wieżą Eiffla, Tadż Mahal, w kanionie Colorado i wielu innych. Jego podróże wciąż można śledzi na Instagramie, jednak ostatni post pochodzi z 2018 roku.

W jednym z wywiadów pan Aleksander przyznał, że inni ludzie zaczęli wysyłać mu swoje zdjęcia z reklamówką, jednak sieć Biedronka nie podchwyciła wówczas możliwości współpracy.

Biedronka raczej nie może pochwalić się refleksem, bo zajęło jej prawie dekadę, by odmienić kiczowaty wizerunek siaty z dyskontu.

Więcej o dyskontach przeczytasz na Bizblog.pl:

Biedronka załapała - po co wyśmiewać, jeszcze wam dopłacimy

Biedronka odrobiła w końcu lekcję wizerunku i już nie ucieka od odpowiedzi na pytania, czy to kicz, czy nie. Z pewnością marce pomogły również wcześniejsze akcje, jak np. sprzedaż klapaków, skarpet czy bluz z logo Biedronki, które okazały się hitem wśród młodego pokolenia konsumentów. Dlaczego więc nie odczarować również tej siaty? Portugalska sieć przekształca kultowy mem w kampanię angażującą konsumentów oraz w silny storytellingowy konkurs. I nawet jest gotowa za to zapłacić.

Dyskonter ogłosił konkurs „Torba pełna wakacyjnych historii”. Do wygrania jest 30 nagród po 3000 zł w postaci kart podarunkowych i 30 nagród rzeczowych (10 aparatów fotograficznych FUJIFILM Instax mini 12+1 opakowanie wkładów do aparatu, 10 kubków termicznych The Quencher H2.O FlowState Tumbler, 1,2L, hot coral oraz 10 toreb podróżnych The North Face Base Camp Duffel XS). Wystarczy zabrać ze sobą w wakacyjną podróż torbę Biedronki (papierową, reklamówką lub torbą wielokrotnego użytku), dołączyć opis historii letniego wypoczynku i wrzucić zdjęcie albo film na Instagrama z hasztagiem #WakacyjnaTorbaBiedronki.

Co ważne, opublikowane materiały nie muszą być aktualne. Biedronka zachęca swoich klientów do przejrzenia swoich archiwów i publikacji również zdjęć lub filmów z biedronkową torbą czy reklamówką w roli głównej, które zostały wykonane wcześniej i obrazują wyjątkową, 30-letnią już historię obecności firmy na Polskim rynku - podaje sieć.

REKLAMA
fot. materiały prasowe/Biedronka

Konkurs trwa do 14 września br.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-07T12:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T09:41:35+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T08:05:09+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T06:49:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-07T06:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-06T18:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-06T11:35:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-06T06:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-06T06:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-05T19:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-05T17:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-05T15:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-05T13:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-05T12:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-05T10:01:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-05T06:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T22:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T20:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T18:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T17:32:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T15:42:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T14:49:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-04T12:31:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA