Nielsen opublikował dane zakupowe z osiemnastego tygodnia roku od 27 kwietnia do 3 maja. Co najchętniej kupowaliśmy? Sprzedaż piwa wzrosła +31 proc., majonez, ketchup, musztarda +25 proc.,a kiełbasa +11 proc.
Majówkowe menu Polaków jest niezmienne. Niezależnie od pogody i pandemii sezon rozpoczęły tradycyjne dania grillowe, czyli kiełbasy z majonezem, ketchupem lub musztardą podawane z piwem
– wskazuje Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Sprzedaż w majówkowym tygodniu rok do roku wzrosła o 12 proc., ale w porównaniu z wcześniejszym tygodniem była niższa o 6 proc. Wartość sprzedaży online tydzień do tygodnia też spadła i to aż o 30 proc. W tym czasie Polacy kupili mniej produktów FMCG przez internet niż tydzień wcześniej, co może mieć związek z luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych.
Po spektakularnych ponad 50-procentowych wzrostach sprzedaży na początku pandemii to wyraźny sygnał, że Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów papieru toaletowego, a zamiast masowych zakupów potrzebne produkty nabywają na bieżąco
– wskazuje Ewa Rybołowicz.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).