REKLAMA

Newag zdobył wielki kontrakt. PKP wyda miliardy na nowe pociągi

PKP Intercity podpisało umowę ze spółką Newag na nowoczesne dwunapędowe zespoły trakcyjne — to pierwsza w historii taka transakcja narodowego przewoźnika, która będzie opiewać na kwotę 3,36 mld zł. Zamówione pojazdy pozwolą zwiększyć ofertę na liniach niezelektryfikowanych, z czego skorzystają m.in. mieszkańcy Zamojszczyzny, Podlasia, czy Podkarpacia.

Newag zdobył wielki kontrakt. PKP wyda miliardy na nowe pociągi
REKLAMA

PKP Intercity podpisało 5 lipca umowę ze spółką Newag na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Według przewoźnika pozyskanie nowych pojazdów ma pozwolić nie tylko na przywrócenie części połączeń, ale też rozbudowanie oferty przewozowej na liniach niezelektryfikowanych.

REKLAMA

Komfortowe przejazdy na Podlasiu, Lubelszczyźnie i Podkarpaciu

Nowe pociągi będą jeździć m.in. do Hajnówki, Zamościa, Hrubieszowa, Mielca, Zagórza, Krosna, Jasła, Nysy, Jeleniej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego oraz Chojnic. Połączenia dalekobieżne docelowo obsłużą także Ostrołękę oraz Łomżę.

To historyczna transakcja spółki PKP Intercity. Wielka chwila szczególnie dla tych, którzy będą jeździć tymi składami. To jest odpowiedź na zapotrzebowanie przede wszystkim na komfortowe przejazdy naszymi pociągami z mniejszych miast na Podlasiu, Lubelszczyźnie i Podkarpaciu – mówi Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury.

Minister Infrastruktury uważa, że podpisana ze spółką Newag umowa to kolejny krok w kierunku inwestycji taborowych, które mają przygotować spółkę PKP Intercity do okresu liberalizacji przewozów. Dotychczasowa współpraca przewoźnika i nowosądeckiego producenta była bardzo udana, co pozwala sądzić, że również  projekt dwunapędowych zespołów trakcyjnych okaże się kolejnym sukcesem.

Nowa strategia rozwoju PKP Intercity koncentruje się m.in. na rozbudowie naszego parku taborowego o jak największą liczbę pojazdów zespolonych. T o rzeczywista szansa na powiększenie oferty dla pasażerów w całej Polsce. Lokalne społeczności otrzymają tym samym nie tylko nową jakość podróży, ale przede wszystkim możliwość rozwoju – podkreśla Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Więcej wiadomości na temat PKP Intercity można przeczytać poniżej:

Setki miejsc z różnymi udogodnieniami

Nowoczesne pojazdy będą jeździły w relacjach krajowych w kategorii InterCity. Każdy skład będzie oferować 178 miejsc siedzących (154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej). Ich konstrukcja i design są odpowiedzią na potrzeby różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, czy rowerzystów. Składy wyposażone będą m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele oraz gniazdka elektryczne przy siedzeniach. Bezpieczeństwo podróżowania zapewni Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS.

Cieszymy się, że nowoczesne hybrydowe pojazdy wyprodukowane przez Newag będą użytkowane przez PKP Intercity. Dzięki zaawansowanym technologiom zastosowanym w tych pojazdach pasażerowie doświadczą znaczącego wzrostu komfortu podróży, a silnik spalinowy spełniający najnowsze normy emisji spalin umożliwi ich eksploatację na trasach niezelektryfikowanych – komentuje Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu Newag S.A.

REKLAMA

Według informacji pierwsze dwie jednostki zostaną przekazane do PKP Intercity po 30 miesiącach od popisania umowy z producentem. Zgodnie z zamówieniem wykonawca gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania, które będzie świadczone z udziałem pracowników przewoźnika.

Spółka Newag S.A., która zajmie się realizacją zamówienia, przedstawiła ofertę opiewającą na kwotę 3 364 819 857 zł brutto. PKP Intercity na ten projekt przeznaczyło budżet wysokości 3 367 324 506 zł brutto.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA