REKLAMA

Krakowski startup idzie jak burza. Przejmuje konkurenta i chce być globalnym liderem

Od siedmiu lat startup z Krakowa CallPage tworzy narzędzia do automatycznego oddzwaniania. Prawie dwa lata temu dołączył do międzynarodowej grupy SaaS Labs. Teraz firma ogłosiła przejęcie największego, lokalnego konkurenta (LiveCall), kupując go z własnych środków. Teraz CallPage chce się stać globalnym graczem numer jeden w segmencie widgetów komunikacyjnych.

Krakowski startup idzie jak burza. Przejmuje konkurenta
REKLAMA

Widget ze słuchawką stał się już tradycyjnym elementem wielu stron internetowych. Pozwala na pozostawienie danych kontaktowych i błyskawiczne oddzwonienie przez pracownika firmy. Znajdziemy go na stronach takich marek, jak InPost, Docplanner, OLX, Rankomat, Medicover, UPC (obecnie Play) czy Vectra. W sumie z rozwiązań dostarczanych przez CallPage korzysta 1,5 tysiąca dużych i średnich firm z różnych branż w ponad 50 krajach.

REKLAMA

LiveCall to zaś drugi liczący się gracz na naszym rynku. Z jego usług korzysta m.in. Booksy, Seat, Itaka czy Tui Poland. Przejęcie oznacza dla LiveCall wchłonięcie w struktury CallPage. Wkrótce z rynku zniknie również marka LiveCall, a domena zostanie przejęta przez CallPage.

CallPage nie wyklucza kolejnych przejęć

Warto podkreślić, że podobną strategię ekspansji prezentował w przeszłości DocPlanner. Platforma dla lekarzy i pacjentów, pomagająca w rezerwacji wizyty, zarządzaniu placówką i oferująca możliwość oceniania lekarzy, wchodziła na nowe rynki przez przejęcia lokalnych graczy. W ten sposób do portfolio firmy zarządzanej przez Mariusza Gralewskiego dołączyły Doctoralia (Hiszpania i rynki hiszpańskojęzyczne), TuoTempo (Włochy), Jameda (Niemcy) i Feegow (Brazylia).

CallPage obecny jest już na 50 rynkach, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii i we Włoszech. Wciąż to jednak polski rynek odpowiada za 65 proc. przychodów. Ma to się w przyszłości zmienić, gdyż jednym z motywów połączenia z SaaS Labs była możliwość szybszej ekspansji na rynku amerykańskim.

Ross Knap, współzałożyciel CallPage, podkreśla również, że mimo zdobywania popularności przez narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję do automatyzacji kontaktu, ludzie wciąż doceniają możliwość rozmowy z innym człowiekiem.

CallPage coraz szybciej zwiększa swój udział między innymi na rynku amerykańskim, a narzędzia do szybkiego kontaktu doskonale odnajdują się w obecnej sytuacji rynkowej, w której wbrew oczekiwaniom możliwość szybkiego kontaktu z realnym człowiekiem jest wciąż ogromna - zauważa Knap, który do grudnia 2022 r. zarządzał CallPage, a dziś jest doradcą w SaaS Labs.

Oprócz niego spółką zarządzają również Bogdan Tyskyy (general manager) oraz Aleksander Gorczyca (CFO). W ostatnim roku spółka wygenerowała 10-procentowy wzrost przychodów.

Więcej o startupach przeczytasz na Spider's Web:

Obecnie z CallPage aktywnie korzysta ponad 1,5 tys. klientów

Miesięcznie klienci startupu wykonują blisko 300 tys. połączeń w odpowiedzi na zapytania ze stron internetowych. 

REKLAMA

Zapewniamy nie tylko automatyczne rozwiązanie typu „kliknij, aby połączyć”, ale przekształcamy się w silnik przechwytywania leadów dla małych i średnich firm - wyjaśnił Bogdan Tyskyy.

Ma temu służyć CallPage Meetings, czyli rozwiązanie do szybkiego umawiania spotkań pomiędzy klientem, a firmą, które zostało wprowadzone wprowadzone w kwietniu.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA