Właściciel ZnanegoLekarza z przytupem wchodzi na niemiecki rynek. DocPlanner kupuje Jamedę
Jameda do lider niemieckiego rynku umawiania wizyt lekarskich. Po przejęciu Polacy zainwestują tam 250 mln euro na przestrzeni 2-3 lat i zatrudnią 250 osób.

Jameda to pod wieloma względami firma podobna do DocPlannera. W Niemczech korzysta z niej ponad 8 mln pacjentów. W bazie firmy znajduje się zaś ponad 275 tys. lekarzy i specjalistów, na temat których można przeglądać opinie wystawione przez pacjentów. Platforma daje narzędzia do zarządzania wizytami placówkach, ale również do obsługi zdalnych wizyt – także w formule white label.
DocPlanner nie ujawnia kwoty przejęcia.
Następuje ono w kilka tygodni po rzekomej rundzie inwestycyjnej, jaka wywindowała wycenę DocPlannera ponad miliard dolarów. Można więc spekulować, że pieniądze od inwestorów zostały wykorzystane właśnie na wejście na nowy rynek. Właśnie w ten sposób Polacy przejęli w 2016 roku Doctoralię – lidera rynków hiszpańskojęzycznych. Najpierw zebrali rundę na 20 mln dol., a później za prawie taką samą kwotę kupili ówczesny „numer trzy”.
Wcześniej DocPlanner rozwijał się drogą akwizycji w Turcji (przejęcie Eniyihekim, a obecnie Doktortakvimi w 2014 roku), a ostatnio we Włoszech (kupno TuoTempo dwa lata temu).
W Niemczech DocPlanner stawi czoła francuskiemu Doctolib
Przejęcie z rąk wydawnictwa prasowo-internetowego Hubert Burda Media ma zostać sfinalizowane 1 stycznia 2022 roku. Wówczas Docplanner będzie działał na rynkach, które generują ponad 50 proc. wszystkich wydatków na opiekę zdrowotną w Europie i 84 proc. wydatków w Ameryce Łacińskiej.
ZnanyLekarz ma już ponad 2 tys. pracowników i miesięcznie obsługuje prawie 70 mln pacjentów. Platforma zawiera informacje o prawie 2 mln lekarzy i specjalistów i obsługuje ponad 100 tys. klientów. Posiada biura w Warszawie, Barcelonie, Stambule, Rzymie, Meksyku, Kurytybie i Bolonii. Rozwój firmy wspierają zaś inwestorzy, którzy wyłożyli dotychczas około 300 milionów euro.