HiPets to platforma, gdzie właściciele zwierząt będą mogli zarezerwować wizytę u weterynarza, przeglądać mapy miejsc przyjaznych ich pupilom czy umawiać się na wspólne spacery. W startup zainwestował polsko-amerykański fundusz SMOK Ventures.
HiPets ma oferować najpotrzebniejsze usługi i informacje związane ze zwierzakami. Na platformie pojawić się mają weterynarze, groomerzy (fryzjer zwierząt), behawioryści, a także hotele dla zwierząt. Dorota Rymaszewska, CEO i założycielka HiPets, nie martwi się o popyt podkreślając, że w Polsce na jednego weterynarza przypada ponad 800 psów i kotów.
W dobie pandemii, gdy kolejki w poczekalni są zagrożeniem dla zdrowia, możliwość rezerwacji wizyty na konkretną godzinę to rozwiązanie bardzo potrzebne
- wyjaśnia.
Startup zaczyna w Warszawie, ale otwarcie mówi o wyjściu na inne miasta - także poza Polską. Nasz kraj ma być jednak idealną areną do testów ze względu na najwyższy w Europie odsetek gospodarstw domowych z przynajmniej jednym zwierzakiem. U nas ten odsetek wynosi 74 proc., podczas gdy średnia w krajach UE to 51 proc. Wciąż jednak wydajemy mniej na zwierzęta niż inni Europejczycy.
Akurat dynamicznie się to zmienia, głównie za sprawą szybkiego obniżania się średniego wieku zwierzakowego rodzica. Bo to o rodzicach tu mowa. Aż 88 proc. młodych ludzi (w wieku 20-30 lat) uważa, że posiadanie psa lub kota to najlepszy test przed zostaniem rodzicem dziecka. Traktują zwierzęta jak członków rodziny, jak dzieci - wydając na nie coraz więcej pieniędzy i korzystając z wielu usług dodatkowych, jak niania, fotograf, czy nawet psi żłobek
– wyjaśnia Dorota.
HiPets idzie w ślady ZnanegoLekarza
HiPets stawia sobie za wzór jeden z największych polskich startupów - wzorem ZnanegoLekarza będzie budować profile weterynarzy na swojej platformie. Do tych, którzy są klientami HiPets będzie można umówić się online.
Główną siłą HiPets obok samego produktu ma być również strategia jego komercjalizacji.
Usługi dla zwierząt domowych to jedna z najbardziej dynamicznie rosnących branż, która już w tej chwili wyceniana jest na ponad 170 miliardów dolarów rocznie. Nie ma też wielu dedykowanych rozwiązań dla właścicieli zwierząt oraz specjalistów pracujących w tej branży
- opisuje Rymaszewska.
Startuperka wcześniej pracowała m.in. w Booksy, gdzie pełniła rolę VP Global Sales Development i zarządzała polskim rynkiem. Później współtworzyła startup HiDone, platformę do oferowania i zamawiania usług w 7 różnych kategoriach, takich jak złota rączka, pomoc domowa czy właśnie zwierzęta.
To ta ostatnia grupa usług cieszyła się największą popularnością zarówno w kwestii liczby realizowanych transakcji, jak i satysfakcji użytkowników mierzonej badaniem NPS (Net Promoter Score). W skali od -100 do +100 wskaźnik ten wynosił 90. Dl;a porównania dla oprogramowania jest to od 20 do 40. Właśnie dlatego Dorota Rymaszewska zdecydowała się postawić na zwierzęta.
SMOK inwestuje w HiPets
Pre-seedowa inwestycja ma głównie na celu dokończenie rozwoju narzędzia i pozyskanie pierwszych klientów.
SMOK jest partnerem, który wspiera nas zarówno biznesowo - merytorycznie, jak i networkingowo, przy poszukiwaniach konsultantów z danej dziedziny i oczywiście potencjalnych inwestorów do kolejnych rund
– podkreśla Rymaszewska.
Przedsiębiorczyni rozwijała swój projekt najpierw w programie ReaktorX, który wystartował przed laty Borys Musielak - dziś partner zarządzający w SMOK Ventures. W portfolio funduszu znajdują się również: inStreamly, Smart Hotel czy Exit Plan Games