Decathlon stawia na ekologię i chce ograniczyć emisyjność łańcucha dostaw. Dlatego rozwija współpracę z Rohlig SUUS Logistics firmą świadczącą kompleksowe rozwiązania w zakresie usług transportowych, w obszarze przewozów intermodalnych z Polski do Włoch. Operator zapewnia również marce Decathlon regularne przewozy drogowe na terenie Polski.
Rohlig SUUS Logistics współpracuje z Decathlonem od 2023 r. w obszarze przewozów intermodalnych z Polski do Włoch. Operator zapewnia tzw. serwis door to door, czyli kompleksowy transport rowerów oraz części i akcesoriów, takich jak ramy, kierownice czy siodełka z fabryki w Brześciu Kujawskim oraz kilku centrów logistycznych w Polsce bezpośrednio do magazynów marki Decathlon we Włoszech.
Od lutego tego roku skala współpracy firm się zwiększyła. Aktualnie organizujemy przewóz do wszystkich lokalizacji klienta we wspomnianym kraju, a wolumen obsługiwanego towaru wzrósł dwukrotnie - podaje Rohlig SUUS Logistics.
Intermodal ogranicza przeładunki i zmniejsza emisyjność CO2
W tym projekcie na najdłuższym odcinku przejazd odbywa się koleją. Transporty samochodami ciężarowymi realizowane są jedynie na tzw. pierwszej i ostatniej mili. W zależności od punktu rozładunku we Włoszech wykorzystywane są różne serwisy kolejowe, tak aby odcinek drogowy był możliwie najkrótszy. Dla marki Decathlon kluczową kwestią jest ograniczenie emisyjności łańcucha dostaw.
Odpowiednio zaprojektowany transport intermodalny, pozwala zarówno na redukcję emisji CO2, jak i na efektywny przewóz dużego wolumenu, czego dobrym przykładem jest nasza współpraca z marką Decathlon – tłumaczy Łukasz Rother, Intermodal Product Manager w Rohlig SUUS Logistics.
I dodaje, że zaletą tej opcji jest też wykorzystanie jednej jednostki ładunkowej – kontenera 45’HCPW (high cubepalletwide). Pozwala to ograniczyć przeładunki, co przekłada się na bezpieczeństwo i sprawny przewóz na pierwszej i ostatniej mili.
Nie bez znaczenia przy tym projekcie jest również odpowiednio rozwinięta infrastruktura intermodalna we Włoszech, która umożliwia przewóz towarów frachtem kolejowym na terenie całego kraju, a także sprawny przeładunek kontenerów na terminalach - mówi Łukasz Rother.
Rozwój serwisu intermodalnego wpisuje się również w działania SUUS-a w obszarze zrównoważonego rozwoju, w tym we wdrażaną właśnie pierwszą strategię ESG oraz cele redukcji emisji firmy, niedawno zatwierdzoną przez Science Based Targetsinitiative.
Działania związane ze zrównoważonym rozwojem w Decathlon Polska widoczne są na wielu płaszczyznach: redukcji śladu węglowego, zmiany modelu biznesowego, stosowaniu zielonej energii, sadzeniu lasów, minimalizacji zużycia plastiku czy nawet wsparciu pracowników w korzystaniu ze zrównoważonych form transportu – ocenia Kamila Rubaszewska, Transport & Customs Team Leader.
Kamila Rubaszewska zapewnia, że współpraca z Rohlig SUUS Logistics to kolejny krok w tym kierunku, ponieważ wypracowana koncepcja pozwoli na zmniejszenie emisyjności łańcucha dostaw.
Więcej wiadomości na temat transportu można przeczytać poniżej:
Nowe wyzwania w obszarze logistyki krajowej
Transport intermodalny to nie jedyny obszar logistyki, w którym SUUS wspiera Decathlon. Operator zapewnia także regularne cało pojazdowe przewozy drogowe na terenie Polski.
Firma realizuje transport rowerów z fabryki w Brześciu Kujawskim do centrów dystrybucyjnych klienta w Łodzi i Gliwicach, a także podzespołów czy fabrykatów do oddziału w Kutnie, skąd zasilana jest wytwórnia. Co więcej, w poprzednim roku byliśmy odpowiedzialni za przeniesienie łódzkiego magazynu z komponentami do wspomnianej lokalizacji w Kutnie - informuje Rohlig SUUS Logistics.
Według nich największym wyzwaniem była migracji towarów w sposób nieodczuwalny dla procesu wytwarzania, a także synchronizacja pracy kierowców i operacji magazynowych w obu obiektach.
Dzięki odpowiedniemu zaplanowaniu łańcucha dostaw projekt przebiegł sprawnie. Przeniesienie zajęło 3 tygodnie, a w procesie wykorzystano 110 drogowych transportów cało pojazdowych - podaje Rohlig SUUS Logistics.