Czerwone strzały pomknęły już w Bieszczady. PKP Intercity: będzie więcej takich połączeń
Na wszystkie zaplanowane trasy z Krakowa na wschód i na zachód wyruszył nowy typ pociągów. Nowo wyremontowane składy prosto z Holandii potocznie nazywane „czerwonymi strzałami” jeżdżą do mniejszych miast po niezelektryfikowanych liniach - poinformowały PKP Intercity.

Charakterystyczne czerwone pociągi, noszące oznaczenie SD 85, zastąpiły starsze pojazdy pochodzące z lat 70. ubiegłego stulecia, które obsługiwały połączenia PKP Intercity na liniach niezelektryfikowanych.
Zmodernizowane pociągi pochodzą z Holandii
PKP Intercity podaje, że odnowione pociągi pochodzą z Holandii. Zostały one zmodernizowane przez właściciela - SKPL Cargo, który udostępnił składy PKP Intercity. Łatwo je rozpoznać dzięki intensywnej czerwonej barwie nadwozia, na którym znajduje się nazwa właściciela i oznakowanie PKP Intercity.
Pasażerowie zyskali wyższy komfort podróży. We wnętrzach pociągów są miękkie fotele w 1 i 2 klasie, rozkładane stoliki, przestrzenie wspólne dla większych grup i rowerzystów. Jest także klimatyzacja, a każdy pasażer ma dostęp do gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Składy są również dostępne dla osób z niepełnosprawnościami - zapewnia przewoźnik.
W Bieszczady pociągami nawiązującymi nazwami do pasm górskich
Z podanych informacji wynika, że pojazdem w czerwieni podróżni dojadą w Bieszczady. Skład wyrusza z Krakowa do Zagórza, jadąc przez Gorlice Zagórzany, Jasło, Krosno, Sanok. Kolejna trasa wiedzie w Sudety - z Krakowa przez Kędzierzyn-Koźle, Nysę, Wałbrzych do Jeleniej Góry.
Nazwy pociągów nawiązują do pasm górskich i gór na stacjach docelowych. Pociągi IC Wetlina i IC Bieszczady zapewniają poranne i popołudniowe połączenie do Zagórza, a IC Szczeliniec i IC Sudety rano i po południu dojeżdżają do Jeleniej Góry.
Niebawem kolejna trasa: Kraków - Hrubieszów
W połowie roku SD 85 wyjadą na kolejną trasę. Tym razem obsłużą połączenie Kraków - Hrubieszów. Dzięki temu mieszkańcy takich miast jak Hrubieszów, Zamość, Biłgoraj, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Mielec będą mieli do dyspozycji poranne i popołudniowe połączenia ze stolicą Małopolski.
Właśnie popołudniowa para pociągów będzie obsłużona składami udostępnionymi dla PKP Intercity przez SKPL Cargo. Warto przypomnieć, że poranny pociąg IC Hetman został uruchomiony pod koniec 2024 roku, dzięki temu do Mielca wróciły połączenia dalekobieżne zapewniane przez PKP Intercity. Połączenie okazało się sukcesem - twierdzi PKP Intercity.
Więcej wiadomości na temat kolei można przeczytać poniżej:
Przewoźnik zapewnia , że zaplanował rozwój połączeń do miast, do których biegną niezelektryfikowane linie kolejowe. Trwa budowa 35 innowacyjnych pociągów hybrydowych dostosowanych do eksploatacji na trasach bez sieci trakcyjnej. Umowa na ich wyprodukowanie przez polski Newag została podpisana w połowie 2024 roku.