REKLAMA

PKP Intercity ostro przyspiesza. Nawet autem nie dogonisz pociągu

Nowe połączenia do Szczecina, Poznania i Wrocławia, bezpośredni szybki przejazd między Łodzią, Warszawą i Białymstokiem oraz więcej pociągów do Zakopanego to nie wszystko. PKP Intercity chwali się też nowymi rekordowo krótkimi podróżami na kilku ważnych trasach.

PKP Intercity ostro przyspiesza. Nawet samochodem nie dogonisz ekspresu
REKLAMA

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity, który zacznie obowiązywać we wrześniu, przyniesie rekordowo krótkie przejazdy na kilku trasach. Hitem może okazać się pociąg IC 1106/1007 Esperanto relacji Łódź – Białystok – Łódź, który zatrzyma się po drodze tylko w stolicy.

REKLAMA

Dzięki temu podróż ze stacji Łódź Widzew do Warszawy Zachodniej wyniesie 58 min, a z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej – 1 godz. 12 min. Rekordowy czas przejazdu zostanie osiągnięty na odcinku Warszawa – Białystok – 1 godz. 38 min. Tę trasę pociąg pokona szybciej niż samochód o około pół godziny – przekonuje przewoźnik.

Stare i nowe połączenia nad morze i w Tatry

Inne superszybkie połączenie Warszawa – Szczecin – Warszawa przez Poznań zapewni nowy pociąg EIC 1804/8105 Sedina, który pokona trasę w rekordowym czasie 4 godz. 32 min. – o pół godziny niż obecnie najszybciej kursujący skład.

Połączenie to zapewni także krótszy czas podróży do Warszawy z Poznania – 2 godz. 18 min. Podobny czas przejazdu na trasie Warszawa – Poznań – Szczecin będzie miał także pociąg EIC 1800/8101 Chrobry – dodaje przewoźnik w komunikacie.

Kolejna nowość w jesiennym rozkładzie jazdy to połączenie EIC 1604/6105 Lech łączące Warszawę z Wrocławiem. Pociąg kursować będzie przez Poznań, a czas przejazdu między stolicami województwa wielkopolskiego i dolnośląskiego wyniesie 1 godz. 18 min. Jak dodaje PKP Intercity połączenie obsłuży również stację w Lesznie, które zyska ekspresowy skład do Warszawy.

Więcej informacji na temat nowości PKP Intercity

Pociągi EIC 1804/8105 Sedina oraz EIC 1604/6105 Lech zestawione zostaną z nowych i komfortowych wagonów – podał przewoźnik.

PKP Intercity potwierdziły, że w jesiennym rozkładzie jazdy utrzymane zostaną trzy pary bezpośrednich połączeń kategorii Express InterCity Premium ((bez zatrzymań po drodze) z Warszawy do Trójmiasta. Z centrum stolicy do stacji Gdańsk Główny będą kursowały w czasie 2 godz. 25 min.

Pociągi zostały wdrożone na wakacje, ale ze względu na duże zainteresowanie, zostaną w rozkładzie jazdy co najmniej do połowy grudnia – wyjaśnia przewoźnik.

PKP IC utrzyma też codzienny pociąg TLK 35102/53102 Lubomirski relacji Gdynia – Zakopane – Gdynia.

Wcześniej połączenie to realizowane było tylko między Trójmiastem a Krakowem, a jedynie na czas wakacji zostało wydłużone do Zakopanego. Teraz podróż spod Tatr nad Bałtyk i z powrotem będzie możliwa także jesienią – czytamy w komunikacie.

Zachowane zostanie również codzienne kursowanie pociągu EIC 1350/3150 Tatry, który odcinek Warszawa Centralna – Zakopane pokona w 4 godz. 46 min., Kraków Główny – Zakopane – w 2 godz. 7 min.

Zmiany spowodowane remontami i modernizacją tras kolejowych

PKP Intercity informuje też o przywróceniu pełnej przepustowość stacji Warszawa Centralna oraz linii średnicowej w aglomeracji warszawskiej (Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia).

Oznacza to, że wszystkie pociągi dalekobieżne zatrzymają się w centrum Warszawy, a jedynie pociąg IC 3128 Łokietek w okresie 21 października – 8 listopada nadal będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska – zaznacza przewoźnik.

Pasażerów mniej ucieszy informacja, że prace na Centralnej Magistrali Kolejowej spowodują, że prędkość przejazdu zostanie zmniejszona z 200 km/h do 160 km/h. Z tego powodu pociągi jadące na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa oraz Warszawa – Katowice – Warszawa będą mieć wydłużony czas przejazdu od 11 min. do 23 min.

Z powodu prac modernizacyjnych zamknięta jest linia kolejowa numer 25 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz, na którym uruchomiono autobusy komunikacji zastępczej w zamian za połączenia realizowane przez pociągi IC 13106/31107 San oraz IC 13104/31105 Witos kursujące na trasie Warszawa – Przemyśl – Warszawa.

Nadal modernizowana będzie linia kolejowa 38 na odcinku Ełk – Korsze. Na trasie Olsztyn Główny – Kętrzyn – Giżycko obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Obejmie ona pociągi IC 56102/65102 Mamry oraz IC 1520/5328 Warmia. Utrzymana zostanie jazda trasą okrężną przez Szczytno oraz Pisz pociągów IC 18104/81104 Rybak i TLK 15102/51102 Biebrza.

Od 1 września w związku z pracami modernizacyjnymi na jednotorowej linii kolejowej 202, nastąpi przerwa w ruchu na odcinku Lębork – Słupsk.

Pomiędzy miastami podróżni będą mogli przemieszczać się na pokładzie zastępczej komunikacji autobusowej. Część pociągów będzie kursowała w skróconej relacji. EIP 3800/8300 relacji Kraków – Kołobrzeg oraz TLK 38152/ 83152 Lubomirski relacji Kraków/Zakopane - Kołobrzeg pojadą do/z Gdyni Głównej – wylicza PKP IC.

Informacja dla podróżnych

Na 15 największych dworcach w Polsce okresie wprowadzania jesiennych korekt w rozkładzie jazdy do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni.

Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży – zapewnia przewoźnik.

REKLAMA

Dodatkowo informacje o rozkładzie jazdy oraz najnowsze komunikaty o zmianach w połączeniach dostępne są na stronie www.intercity.pl.

Dla pasażerów funkcjonuje także ogólnodostępny numer infolinii PKP Intercity. Infolinia ta dostępna jest pod numerem telefonu +48 22 322 22 22 całodobowo przez 7 dni w tygodniu dla abonentów krajowych i zagranicznych. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora – przypomina PKP Intercity.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA