Projekt Wszystko.pl nie będzie kontynuowany. Od 15 lutego nie ma możliwości składania zamówień. Taki komunikat wita odwiedzających platformę e-commerce stworzoną przez polskiego giganta informatycznego – spółkę Comarch. Firma chwaliła się, że „wie wszystko o sprzedaży w internecie”, ale to nie wystarczyło, by skutecznie stawić czoła niezwykle silnej konkurencji z Allegro na czele.
Serwis Wszystko.pl wystartował 29 czerwca 2023 roku, choć w wersji testowej dla sprzedawców funkcjonował już od wiosny. Za nową platformą e-commerce stała spółka Comarch, czyli jeden z największych polskich producentów oprogramowania, firma obsługująca tak wielkie instytucje jak np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Koniec serwisu Wszystko.pl
Siłą nowego projektu miał być przejrzysty wygląd strony, proste procesy zakupowe i brak uczucia przeładowania. Sprzedawców miał zachęcić brak prowizji od sprzedaży czy darmowe metody promocji produktów. Comarch był na tyle pewny swego, że nowy serwis reklamował dość odważnym hasłem „Wiemy wszystko o sprzedaży w internecie!” Rzeczywistość brutalnie to zweryfikowała.
Drodzy Klienci i Sprzedawcy, Uprzejmie informujemy, że projekt wszystko.pl nie będzie kontynuowany. Od dnia 15.02.2024 nie ma możliwości składania zamówień. Dziękujemy, że byliście z nami – taki komunikat wita odwiedzających stronę.
Możliwość robienia zakupów została zablokowana, ale firma obiecuje, że zamówienia złożone do 15 lutego zostaną zrealizowane standardowo. Serwis zapewnia też, że wsparcie dla kupujących w przypadku trudności z realizacją zamówień nadal będzie dostępne.
Więcej o rynku e-commerce przeczytacie w tych tekstach:
Decyzja o zamknięciu serwisu musiała zapaść dość szybko, bo na podstronie Comarchu o serwisie Wszystko.pl żadnych zmian nie widać. Gigant informatyczny nie zdążył jeszcze zaktualizować swojej strony i zachwala swój martwy projekt, kusząc takimi przewagami wobec konkurentów jak brak prowizji, brak abonamentu, czy możliwość intergracji sprzedaży dzięki systemom Comarch ERP, BaseLinker czy Open API.
Platforma wszystko.pl to intuicyjny serwis z licznymi udogodnieniami dla sprzedających. Dołączając do naszego marketplace, możesz m.in. bezpłatnie dodać logo swojego sklepu, które widnieje na liście ofert czy uczestniczyć w akcjach i projektach marketingowych – czytamy na stronie Comarchu w piątek 16 lutego.
Bardzo skromna oferta
Start serwisu, który brał na cel takie potęgi e-commerce jak Allegro, Amazon czy AliExpress, nastąpił z zaskakującym brakiem rozgłosu. Comarch kierował przekaz marketingowy na temat Wszystko.pl właściwie wyłącznie do potencjalnych sprzedawców, choć faktycznie trudno było szeroko reklamować serwis z tak skromną ofertą. Konsumenci przyzwyczajeni do standardów narzuconych głównych graczy na rynku mogli mieć poczucie, że nazwa serwisu jest ironiczna.
Na tle konkurencji Wszystko.pl miały wyróżniać takie cechy jak „przejrzysty wygląd strony, proste procesy zakupowe i brak uczucia przeładowania”, a także „zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń”. Przedstawiciele Comarchu przekonywali, że klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów.