REKLAMA

Jest czeska wersja Allegro. Gigant e-commerce na serio rusza z ekspansją międzynarodową

Czeska wersja Allegro już działa i nie jest to jakaś platforma sprzedażowa pod lokalną marką, lecz pełnoprawny odpowiednik znanego u nas serwisu. Allegro.cz ruszyło w środę z przytupem, od razu z 100 milionów ofert, w tym wielu od polskich sprzedawców. Należący do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa polski gigant e-commerce od dawna próbuje swoich sił na rynkach ościennych, ale uruchomienie Allegro.cz oznacza nowy etap jego ekspansji platformy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jest czeska wersja Allegro. Gigant e-commerce na serio rusza z ekspansją międzynarodową
REKLAMA

Allegro.cz ruszyło w środę 10 maja i – zgodnie z zapewnieniami spółki – jest w pełni dopasowane do potrzeb i oczekiwań czeskich konsumentów. To ważna data w rozwoju Allegro, bo to ważny krok w nowym kierunku rozwoju. Spółka chce być „wiodącą” platformą e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Allegro podkreśla, że start czeskiej wersji platformy to też duża rzecz dla polskich sprzedawców, którzy mogą rozszerzyć sprzedaż na nowy rynek, korzystając z dobrze znanych sobie narzędzi i mając pełną kontrolę nad lokalną ofertą. Firma podkreśla, że przygotowała dla nich różne udogodnienia, takie jak międzynarodowy Smart! czy obsługa zamówień z Czech w ramach One Fulfillment by Allegro.

Szansa dla polskich sprzedawców

Allegro wskazuje, że nowa platforma działa na podstawie zasady „wystaw raz, sprzedawaj wszędzie”, co oznacza, że sprzedający zarejestrowany na Allegro.pl nie musi rejestrować się w nowej domenie, bo wszystko zrobi z dotychczasowego panelu do zarządzania sprzedażą. Narzędzia Allegro pomagają w tłumaczeniu ofert, przeliczaniu cen oraz – jak obiecuje firma – w budowaniu popytu na lokalnym rynku.

Międzynarodowy Smart!

Firma zapewnia, że wprowadzenie usługi dla międzynarodowych zamówień jest to odpowiedź na pytania polskich sprzedających, którzy chcieli wyjść ze swoją ofertą na nowy rynek. Allegro wskazuje, że wśród barier najczęściej wymieniane są bowiem zarządzanie zwrotami (42 proc. sprzedawców), obsługa międzynarodowych reklamacji (39 proc.) czy bariera językowa w obsłudze klienta (22 proc.). Odpowiedzią na te wszystkie obawy ma być właśnie oferta logistyczna Allegro.

REKLAMA

Platforma obiecuje, że wprowadzenie programu Allegro Smart! dla dostaw z Polski do Czech i międzynarodowych zwrotów znacząco zwiększa konkurencyjność polskich przedsiębiorców za południową granicą.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA