Walentynki świętują nie tylko pary. Nawet ponad połowa osób spędzających ten dzień samotnie sprawi sobie prezent z tej okazji. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Velo Bank. Świętowanie 14 lutego stało się w Polsce powszechne i walentynki są bardzo ważną datą w kalendarzach firm nie tylko z branży handlowej i gastronomicznej. Walentynki sprzedają nawet usługi bankowe.
VeloBank opublikował wyniki badania, w którym na jego zlecenie zapytano Polaków o to, jak spędzają walentynki. Z badania wynika, że 56 proc. Polaków spędzi ten dzień w towarzystwie partnera lub partnerki, ale aż co piąty ankietowany wybiera czas ze sobą samym. Co więcej, aż 54 proc. osób spędzających ten dzień samotnie, kupi prezent samemu sobie.
Walentynki w Polsce
Gdy VeloBank zamienił pytanie „Z kim spędzasz walentynki?” na „Kogo tego dnia doceniasz?” okazało się, że docenianie wychodzi Polakom bardzo dobrze. 48 proc. z nas w walentynki doceni swoją partnerkę lub partnera, a aż 34 proc. za najważniejsze osoby tego dnia wskazuje członków rodziny, przyjaciół i samych siebie – czytamy w informacji prasowej banku.
Jeśli czytając to, macie wrażenie, że skoro o walentynkach pisze bank, to pewnie chce nam coś sprzedać, to nie jesteście w błędzie. VeloBank w tej samym komunikacie informuje, że dla tych, którzy „chcą skorzystać z oferty banku, by zrobić coś dla siebie lub bliskich”, przygotowano dwa produkty: Lokatę Walentynkową z oprocentowaniem 5 proc. w skali roku na trzy miesiące oraz program oszczędzania pieniędzy dla dzieci.
Więcej o usługach bankowych przeczytacie w tych tekstach:
VeloBank informuje, że z okazji walentynek ruszyła wielokanałowa kampania produktowa VeloBanku, która „wpisuje się w rosnący trend doceniania siebie i swoich bliskich”. Bank podkreśla, że w swojej nowej kampanii nie chce zawężać walentynek tylko do zakochanych, lecz „ulepsza je rozszerzając ich znaczenie”. Bank kieruje swoją walentynkową ofertę do „wszystkich, którzy są dla nas ważni”.
VeloBank, czyli młody bank
Od początku powstania naszego banku zwracamy uwagę na emocje i promujemy pozytywne wartości. Dlatego na ten najbliższy czas zmieniamy się w LoveBank i zapraszamy do rozmowy o tym, co najważniejsze. O dbaniu o relacje i celebrowaniu piękna tych uczuć, które sprawiają, że stajemy się lepszymi ludźmi – podkreśla Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
VeloBank powstał w 2022 roku w wyniku przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku przeprowadzonej przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Getin Noble Bank od 2016 roku nieprzerwanie notował straty roczne, a do tego przeprowadzony przez Deloitte audyt wykazał, że aktywa banku nie wystarczały na pokrycie zobowiązań. Przymusowa restrukturyzacja została przeprowadzona, ponieważ uznano, że gdyby doszło do upadłości banku, nie udałoby się uratować aż 3,5 mld zł depozytów.