Goodspeed to dostawca cateringu dietetycznego w Polsce. Chłodniczym transportem każdego dnia dostarcza 50-60 tys. diet pudełkowych od ok. 200 różnych producentów pod drzwi domów i mieszkań Polaków w niemal 5 tys. miast w całym kraju. Ale to nie wszystko. Firma ze Starych Babic pod Warszawą również digitalizuje większość procesów firm cateringowych: od sprzedaży diety, zarządzania nią, przez zakupy składników, produkcję, pakowanie aż po logistykę. Teraz w jej skład weszły dwa dodatkowe podmioty: StockEasy i Caterings.
Catering dietetyczny to jedna z najdynamiczniej rosnących branż w Polsce.
Mimo chwilowego wyhamowania w czasach pandemii szybko wróciła na właściwe tory również w okresie wysokiej inflacji. Wskaźniki rynkowe pokazują stopniową poprawę nastrojów konsumenckich - mówi Sylwester Rypina, prezes zarządu Goodspeed (na zdjęciu na pierwszym planie).
Rynek diet pudełkowych wciąż się rozwija
Wartość polskiego rynku gastronomicznego wynosi 31,3 mld zł, z czego wartość rynku diet pudełkowych szacowana jest na ponad 3 mld zł i stale rośnie. Znaczą jego częścią stanowi specjalistyczna logistyka ostatniej mili, którą zajmuje się Goodspeed. Firma oferuje przewóz produktów w temperaturze kontrolowanej dla producentów cateringów dietetycznych w Polsce.
Transport ostatniej mili jest najdroższym i najtrudniejszym etapem logistycznym - dodaje Rypina.
Teraz dzięki przejęciom Goodspeed stał się także dostawcą systemów IT. Spółka właśnie kupiła 100 proc. udziałów StockEasy, aplikacji monitorującej aktualne ceny produktów dla branży gastronomicznej. Kilka miesięcy wcześniej przejęła zaś platformę Caterings, która umożliwia branży cateringu dietetycznego kompleksowe zarządzanie relacjami z klientami.
Widzimy ogromne pole do budowania synergii w obszarze wykorzystania technologii, danych czy relacji biznesowych. StockEasy pozwoli nam umocnić pozycję w kanale HoReCa, w którym jesteśmy już obecni, ale mamy wciąż potencjał, by ugryźć na tym rynku większy kawałek tortu. Aplikacja była dotychczas używana przez lokale gastronomiczne, teraz będzie dostępna dla producentów diet pudełkowych, dań gotowych. Umożliwi obniżanie food costu zarówno dużym, jak i małym graczom - wyjaśnia przedsiębiorca.
Więcej o dietach pudełkowych przeczytasz na Bizblog.pl:
Goodspeed stawia na integrację wertykalną i poszerzenie rynku
Przejęcie StockEasy to również wzmocnienie digitalowych kompetencji. Dotychczasowi menedżerowie przejmowanych firm będą bowiem dalej będą pracować nad produktem: Michał Juda jako Chief Digital Officer w Goodspeed, Marcin Wejtko jako Head of Product & Technology, a Paweł Ozimiński jako CTO w StockEasy. Teraz zarządzający zajmują się integracją zespołów oraz systemów.
Integracja wszystkich posiadanych przez nas systemów IT daje naszym klientom możliwości kompleksowego zarządzania zamówieniami, relacjami z klientami i kosztami. Dostarczamy im wszystko w jednym miejscu i wspieramy w planowaniu i optymalizacji działalności biznesowej - wyjaśnia Sylwester Rypina.
Przedsiębiorca celuje nie tylko w dużych, ale i mniejszych producentów cateringu dietetycznego. Już teraz jego firma realizuje dostawy we wszystkich województwach, w największych aglomeracjach, pokrywając łącznie ponad 4880 miast i miejscowości w Polsce.