Gratka dla miłośników latania. Aż 23 nowe trasy w porównaniu do letniego rozkładu 2024 zapowiedziały linie lotnicze Ryanair. Wśród nowości są m.in. połączenia z Bydgoszczy do Alicante, z Warszawy do Pizy, z Katowic do Dubrownika, z Poznania do Walencji czy Gdańska do Bratysławy. Mniej powodów do radości ma natomiast port lotniczy Warszawa-Modlin, gdzie nie obejdzie się bez mocnych cięć.
Ryanair zapowiedział, że letni rozkład lotów będzie w tym roku rekordowy. Wśród ponad 300 tras przewoźnik zaplanował 23 nowych ( w porównaniu do rozkładu letniego w 2024 r.), w tym Warszawa Chopin – Piza, Wrocław – Lamezia, Kraków – Castellón, Poznań – Walencja, Katowice – Dubrownik. Nowe trasy pojawią się też na lotniskach regionalnych: w Bydgoszczy, Lublinie, Rzeszowie i Olsztynie-Mazurach. Cała oferta będzie o 5 proc. większa w porównaniu do tej z 2024 r. Niskokosztowiec planuje w tym roku przewieźć z i do Polski 18 mln pasażerów.
Ryanair na lato 2025
Ogłaszamy rekordowy letni rozkład lotów na rok 2025, oferując po raz pierwszy w historii ponad 20 milionów miejsc. Tego lata Ryanair będzie obsługiwał 307 tras, w tym 23 nowe kierunki — zapowiedział Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanaira.
Rozkład lotów w Polsce obsługiwać będą 44 samoloty, bazujące na polskich lotniskach, w tym w Krakowie i Wrocławiu, przewoźnik umieści dodatkowo 3 nowe samoloty oraz zainwestuje w nowe obiekty szkoleniowe i serwisowe. Ryanair będzie latał z 13 polskich lotnisk.
Mniej powodów do radości ma natomiast port lotniczy Warszawa-Modlin. Ryanair podał, że będzie to jedyne polskie lotnisko ze spadkiem ofertowania. Niskokosztowiec zapowiedział spadek ruchu o 50 proc. (- 1 mln miejsc), Modlinowi zabierze też jeden samolot.
Modlinowi pod górkę
Zarzewiem ciągnącego się od dłuższego czasu konfliktu jest wieloletnia umowa handlowa między podwarszawskim portem lotniczym a Ryanairem, który przez ostatnie 10 lat mógł cieszyć się bardzo korzystnym cennikiem opłat lotniskowych. Kontrakt wygasł na koniec września 2023 r., przewoźnika od tego czasu obowiązuje nowy cennik. Zmiany warunków były nieuniknione. W 2023 r. NIK w wynikach kontroli wytykała, że lotnisko nie może wyjść na plus – między innymi za sprawą niekorzystnej umowy z Ryanairem. Jak poinformował Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz (Ryanair Group): nowej wieloletniej umowy nie udało się wynegocjować.
Mimo cięć większość tras w Modlinie pozostanie, zmniejszona zostanie natomiast częstotliwość lotów. Nie będzie też żadnych nowości.
Rekordowy rozkład Ryanair z Polski w nadchodzącym sezonie letnim oraz wzrost floty bazującej na polskich lotniskach do 44 samolotów, umocnią naszą pozycję największego przewoźnika w Polsce, oferującego 307 kierunków. Nasz zespół w Polsce wzrośnie z 2,5 tys. do 2,8 tys. osób, dzięki 300 dodatkowych miejscom pracy dla załóg lotniczych oraz personelu obsługi naziemnej w naszych bazach operacyjnych w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu – zachwala Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz (Ryanair Group).