Powerdot do tej pory uruchomił kilkadziesiąt punktów ładowania aut elektrycznych w parkach handlowych. Teraz przyszedł czas na nawiązanie współpracy z franczyzobiorcami. Do tej pory zostało otwartych 20 punktów, a do końca 2024 r. inwestor planuje oddać 36 kolejnych, usytuowanych przy supermarketach oraz na stacjach benzynowych należących do franczyzobiorców znanych sieciowych marek. W gronie partnerów Powerdot są m.in. Intermarche, E. Leclerc oraz SPAR.
Współpraca z franczyzobiorcami to kolejny model biznesowy, w jakim rozwijane są inwestycje Powerdot w Polsce. Wcześniej były już ogłoszone partnerstwa z siecią Biedronka, miastem Gorzowem Wielkopolskim czy licznymi parkami handlowymi usytuowanymi w różnych częściach kraju.
Współpraca z franczyzobiorcami to ważny element naszej strategii biznesowej, realizowanej nie tylko na krajowym rynku, ale też w innych państwach europejskich. Dzięki tego typu partnerstwom uruchomiliśmy już w Polsce ponad 20 punktów ładowania, a do końca bieżącego roku ich liczba wzrośnie trzykrotnie – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
W gronie partnerów Powerdota duzi gracze
Powerdot podaje, że w gronie partnerów, z którymi zrealizował już inwestycje, są franczyzobiorcy takich marek, jak: Intermarche, E. Leclerc, Auchan oraz SPAR. Dzięki tej współpracy powstały stacje ładowania przy supermarketach w Lublinie, Swarzędzu, Wieliczce, Gorzowie Wielkopolskim, Grudziądzu czy Ostrzeszowie.
W Europie przykładem rynku, na którym Powerdot uruchomił i nadal buduje wyjątkowo dużą liczbę stacji ładowania w partnerstwie z franczyzobiorcami, jest Francja. Łączna liczba działających i tworzonych w tym modelu punktów ładowania zbliża się tam do 1 000, a partnerami Powerdot na francuskim rynku są franczyzobiorcy reprezentujący takie marki, jak: KFC, Mr. Bricolage, Q8 Gas Station, Bricomarche, a także marki, z którymi poprzez franczyzobiorców Powerdot współpracuje już w Polsce (Intermarche, E. Leclerc, SPAR). Innym krajem, w którym Powerdot na dużą skalę współpracuje z franczyzobiorcami - jest Portugalia.
Partnerstwa z franczyzobiorcami mają tę zaletę, że wszelkie ustalenia prowadzi się z właścicielem jednego lub kilku obiektów. Procedury są uproszczone, decyzje zapadają szybko, nie ma rozbudowanych struktur zarządczych. Pojedyncze partnerstwa dotyczą wprawdzie kilku lub maksymalnie kilkunastu punktów ładowania, jednak ich znacząca suma sprawia, że są ważnym elementem całej infrastruktury należącej do Powerdot w Unii Europejskiej – mówi Grigoriy Grigoriev.
Więcej wiadomości na temat samochodów elektrycznych można przeczytać poniżej:
Partner nie ponosi żadnych kosztów związanych z inwestycją
Powerdot obiecuje, że dzięki współpracy, franczyzobiorca może wejść w nowoczesny segment elektromobilności, nie wydając na to ani grosza. Powerdot pokrywa bowiem wszelkie koszty związane z inwestycją, a po wybudowaniu stacji, pełni funkcję jej operatora. Franczyzobiorca może natomiast nie tylko wypełnić formalny obowiązek udostępnienia miejsc do ładowania aut elektrycznych, ale też zaoferować klientom nowoczesną usługę. Budowa stacji ładowania może być też formą komercjalizacji przestrzeni parkingowej.
Nasz sklep, jako jeden z pierwszych supermarketów w Polsce, udostępnił swoim klientom nowoczesną usługę szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Zrobiliśmy to w połowie 2022 r., znacząco wyprzedzając regulacje prawne i decyzje innych sieci handlu detalicznego. W naszej branży czujemy się więc pionierami elektromobilności - komentuje Waldemar Gołębiowski, właściciel sklepu Intermarche w Wieliczce.
Gołębiowski tłumaczy też, że dzięki współpracy z Powerdot, uruchomili też jedną z pierwszych w Polsce ogólnodostępnych stacji ładowania o tak dużej mocy, wynoszącej aż 120 kW. Umożliwia ona szybkie ładowanie auta elektrycznego w czasie, gdy jego właściciel może zrobić zakupy w sklepie. Dodaje te, że sam jest użytkownikiem auta elektrycznego i często korzysta z ich stacji.
Nowością w 2024 r. będą pierwsze punkty ładowania Powerdot, jakie powstaną na partnerskich stacjach benzynowych. W pierwszym kwartale planowane jest uruchomienie tego typu infrastruktury m.in. w Słubicach i w Puławach.