Boom na rowery elektryczne. Firmy ubezpieczeniowe wchodzą do gry
Polacy masowo przesiadają się na rowery. 81 proc. z nich uważa jazdę na rowerze za świetną formę rekreacji, a ponad 34 proc. korzysta z roweru, dojeżdżając do pracy, szkoły czy na uczelnię. Ilu z nich się ubezpiecza?

Rynek rowerowy ma w najbliższych latach stale rosnąć ze względu na coraz większą popularność rowerów elektrycznych, których udział w rynku sprzedaży rowerów zbliżył się do 25 proc., dlatego ważne jest odpowiednie zabezpieczenie swoich jednośladów.
Wsparcie w razie wypadku, kradzieży czy szkód wyrządzonych innym
PZU odpowiada na ten trend, oferując kompleksową ochronę dla jednośladów, niezależnie od rodzaju napędu – ubezpieczając rowery tradycyjne, jak i elektryczne. Polisa PZU Rowerzysta to wsparcie w razie wypadku, kradzieży czy szkód wyrządzonych innym.
Rower to dziś coś więcej niż środek transportu – to styl życia. W PZU chcemy wspierać tych, którzy wybierają zdrową i nowoczesną mobilność. Dlatego nasza oferta ubezpieczenia rowerowego obejmuje zarówno rowery klasyczne, jak i elektryczne – podkreśla Małgorzata Skibińska, dyrektor zarządzający ds. rozwoju i utrzymania produktów oraz underwritingu w PZU.
PZU Rowerzysta został zaprojektowany z myślą o realnych potrzebach rowerzystów zarówno tych rekreacyjnych, jak i codziennych użytkowników miejskich tras i obejmuje:
- ochronę w razie nieszczęśliwych wypadków (NNW),
- pomoc assistance na terenie Polski,
- możliwość objęcia ochroną dzieci do 7. roku życia przewożonych na rowerze,
- ubezpieczenie casco roweru (w tym kradzież, zniszczenie, zdarzenia losowe),
- OC rowerzysty – w razie szkód wyrządzonych osobom trzecim.
Ubezpieczenie roweru to przede wszystkim spokój użytkownika
Wraz z rosnącą popularnością rowerów zwłaszcza tych elektrycznych rośnie również potrzeba odpowiedzialnego podejścia do bezpieczeństwa. Ubezpieczenie roweru to nie tylko ochrona sprzętu, ale przede wszystkim spokój ducha użytkownika.
Tylko w 2024 roku w PZU SA i PZU Życie SA zgłoszono aż 34 966 szkód z udziałem rowerów – to dowód na to, że warto być przygotowanym na nieprzewidziane sytuacje.
W sierpniowej odsłonie kampanii PZU Rowerzysta stawiamy na intensywną promocję oferty w internecie, mediach społecznościowych i w nowym kanale – na rowerach miejskich. Doradcy PZU przekażą zainteresowanym specjalny kod do oferty, który umożliwi szybki i wygodny zakup ubezpieczenia online na stronie ubestrefa.pl - zapewnia PZU.
Więcej wiadomości na temat biznesu można przeczytać poniżej: