Chętnie skorzystasz z takich rozwiązań znanych z e-commerce, jak płatność odroczona, czy raty, ale wolisz zakupy stacjonarne? Płatności Comfino i Polskie ePłatności właśnie uruchamiają rozwiązanie, które spełni te oczekiwania. Najwygodniejszą dla siebie opcję zapłaty wybierzesz przy terminalu płatniczym.

Płatność odroczona, a tym bardziej zakupy ratalne są znanymi rozwiązaniami dla wszystkich, którzy kupują w internecie. Ale właśnie nadchodzi rewolucja i te rozwiązania stają się dostępne również w sklepie, przy kasie, używając terminalu płatniczego. A to wszystko za sprawą uruchomienie w Polsce przez Comfino i Polskie ePłatności nowej funkcjonalności terminali płatniczych, która pozwala klientom wybrać płatność od razu, na raty lub w późniejszym terminie. Rozwiązanie, inspirowane trendem „Buy Now, Pay Later” (BNPL), wprowadza nowy standard zakupów w sklepach stacjonarnych. Sprzedawcy zyskują narzędzie zwiększające sprzedaż i lojalność klientów, a konsumenci – większą elastyczność finansową.
Od początku projektowaliśmy płatności Comfino jako rozwiązanie użyteczne dla każdego biznesu, bez względu na branżę, model sprzedaży czy skalę działalności. Chcieliśmy, aby było dostępne zarówno dla dużych sieci, jak i lokalnych punktów usługowych, nie tylko online, ale też stacjonarnie. Dzięki współpracy z PeP dziś realizujemy tę wizję - akcentuje Miłosz Mickiewicz z Grupy Comperia.pl, odpowiedzialny za rozwój Comfino.
Jak przekonują twórcy nowego rozwiązania: to odpowiedź na rosnące przyzwyczajenia konsumentów i dowód na to, że nowoczesne fintechy mogą poprawiać zarówno wygodę klientów, jak i sprzedaż w sklepach stacjonarnych.
Nowa funkcja terminalu płatniczego - jak to działa?
Nowe rozwiązanie daje większe pole manewru konsumentowi, przy okazji zakupów. Teraz po wybraniu danego produktu lub usługi i podejściu do kasy, sam decyduje, czy ureguluje całą kwotę jak zwykle do tej pory od razu, czy może rozłoży ją wygodnie na raty albo skorzysta z opcji zapłaty w późniejszym terminie. To daje mu większą elastyczność finansową, a same zakupy stają się jeszcze bardziej dopasowane do indywidualnych potrzeb.
Pracowaliśmy intensywnie nad naszym rozwiązaniem płatności ratalnych i bardzo w nie wierzymy. Obecnie procesujemy transakcje na ponad 290 tys. terminali. Wprowadzenie opcji płatności w ratach może stanowić prawdziwy przełom. Comfino dołącza do flagowych usług w naszym portfolio PeP, takich jak finansowanie czy własne aplikacje lojalnościowe, wzmacniając naszą ofertę dla przedsiębiorców – mówi Marcin Grochała, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w PeP.

Co dalej, już po wybraniu najwygodniejszej dla siebie opcji płatności? Sprzedawca uruchamia ją paroma kliknięciami, a następnie terminal generuje kod QR do zeskanowania przez klienta lub wysyła link SMS-em. Klient kończy proces weryfikacji na swoim smartfonie – sprawnie, intuicyjnie i bezpiecznie. Nie ma potrzeby organizowania oddzielnego stanowiska sprzedawcy, czy angażowania do tego dodatkowego pracownika sklepu. Nie ma też mowy o wypełniania papierowych formularzy. Wszystko odbywa się online, a decyzja o zdolności kredytowej zapada błyskawicznie.
Co istotne: terminal płatniczy w tym czasie pozostaje aktywny i gotowy do obsługi kolejnych klientów. Kupujący na swoim urządzeniu wypełnia niezbędne dane i przechodzi proces weryfikacji. Po pozytywnej decyzji instytucji finansującej, sprzedawca kończy realizację zakupów. Cały proces zajmuje zaledwie kilka minut.
Gdzie tak zrobimy zakupy? Wszędzie
W jakich sklepach jest dostępne to rozwiązanie? We wszystkich punktach handlowych i usługowych korzystających z terminali PeP, opartych na systemie Android. Wdrożenie przebiega zdalnie – wystarczy podpisanie umowy z Comfino. Wtedy terminal jest zdalnie aktualizowany. W przypadku urządzeń starszego typu konieczna będzie ich wymiana. Oferta kierowana jest do każdego, kto chce zwiększyć sprzedaż, podnieść średnią wartość koszyka i budować lojalność klientów – bez względu na branżę czy skalę działalności.
Rozwiązanie równie dobrze sprawdzi się w dużych sieciach handlowych, jak i lokalnych sklepach czy punktach usługowych – wszędzie tam, gdzie wartość transakcji może uzasadniać rozłożenie jej w czasie: od sklepów i serwisów motoryzacyjnych czy sprzętu sportowego, przez RTV/AGD i meblowe, po salony kosmetyczne i jubilerskie - nie ma żadnych wątpliwości Miłosz Mickiewicz.
Więcej o terminalu płatniczym przeczytasz w Bizblog:
Wprowadzanie nowej funkcjonalności dla terminali płatniczych to odpowiedź na wyraźny sygnał z rynku. Dane są jednoznaczne: odroczone płatności kształtują nawyki zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu PayPo „Polak na zakupach z BNPL” co drugi konsument (52 proc.) rezygnuje z zakupów online, gdy sklep nie oferuje płatności odroczonych. Prawie tyle samo (48,3 proc.) korzysta z BNPL w nagłych wydatkach, a 44 proc. – przy większych zakupach. Z kolei 60,3 proc. badanych uważa, że płatności odroczone pomagają im lepiej zarządzać domowym budżetem, a 57,4 proc. spłaca zobowiązania w ciągu 30 dni, traktując BNPL jako narzędzie finansowej elastyczności, a nie kredyt konsumpcyjny.
Wprowadzając wspólnie z PeP nową funkcję, wypełniamy lukę między światem cyfrowym a fizycznym. Konsument przyzwyczajony do płatności odroczonych w sieci oczekuje dziś tej samej wygody przy kasie. Comfino spełnia te oczekiwania - twierdzi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl SA, która stworzyła Comfino.