REKLAMA

W SentiOne monitorują 150 mln opinii internetowych na dobę. Sprawdzili, co Polacy wypisują o hotelach

Od początku roku internauci napisali aż 55 tys. recenzji hoteli, głównie położonych w Polsce. Najczęściej krytykują nie ceny, ale śniadania, obsługę i baseny. Niechęć niektórych budzi też obecność niemieckich turystów. A za co chwalimy obiekty noclegowe? Sztuczna inteligencja stworzona przez SentiOne też to sprawdziła.

W SentiOne monitorują 150 mln opinii na dobę. Sprawdził, co Polacy sądzą o hotelach
REKLAMA

Polacy cenią sobie przede wszystkim dobrą lokalizację hotelu, chociaż dla każdego oznacza to co innego.

REKLAMA

Gdyby uwzględnić wszystkie uwagi, to hotel powinien być położony jednocześnie w centrum, blisko plaży, dworca, restauracji i innych atrakcji. Goście cenią sobie też urokliwe uliczki i zadbaną, spokojną okolicę - za te walory chwalą na przykład nadmorskie Darłówko – wynika z badania przeprowadzonego przez SentiOne.

Dużą uwagę przywiązujemy do standardu pokojów. Oceniamy czystość, ciszę, widok z okna oraz wyposażenie – czy jest lodówka i czajnik. Na trzecim miejscu wśród zalet obiektów hotelowych najczęściej wymieniane są atrakcje dla dzieci – sale zabaw czy basen, chociaż czasem do wzbudzenia zachwytu najmłodszych - i, co za tym idzie, zadowolenia rodziców - wystarczy nawet łóżko piętrowe czy akwarium przy recepcji.

Wysokie ceny hoteli nas nie ruszają

Martyna Knitter, Senior Product Manager w SentiOne, zauważa, że z badania można się na przykład dowiedzieć, że polskim turystom nie doskwierają – jak można by się spodziewać – podbite przez inflację – ceny.

Znalazły się one dopiero na czwartej pozycji wśród najczęściej krytykowanych elementów. Pierwsze miejsce zajęły hotelowe śniadania, i tu z krytyką spotyka się w zasadzie wszystko - pory podawania, wybór jedzenia, jego jakość czy - to akurat zdecydowanie słusznie – obecność mrówek na talerzach. Bardzo często dostaje się taniej wędlinie i parówkom – wylicza Martyna Knitter.

Na drugim miejscu wśród najczęściej krytykowanych rzeczy znalazła się niemiła, niekompetentna, powolna i nieodpowiadająca na maile i telefony obsługa, a na trzecim – baseny.

Goście narzekają przede wszystkim na zimną wodę, brud i brak remontów, godziny dostępności czy dodawanie do wody zbyt wielu chemikaliów. Bardzo często krytykowanym elementem pobytu w danym miejscu są również inni ludzie. Niechętnie patrzy się na obecność niemieckich turystów oraz bawiących się i biegających dzieci, a także na odbywające się w hotelach imprezy – wskazuje SentiOne.

I zauważa, że negatywne recenzje są wystawiane nie tylko przez niezadowolonych gości, ale również pracowników poszczególnych obiektów. Krytykują oni nadmiar obowiązków niepokrywających się z ustaleniami z umowy, niskie i wypłacane z opóźnieniem pensje oraz… innych pracowników.

SentiOne sprawdza 150 mln opinii dziennie

SentiOne poddał analizie 55 tys. recenzji obiektów hotelowych, które Polacy napisali w 2023 r. 28 tys. było pozytywnych, a 7 tys. negatywnych. Pozostałe miały wydźwięk neutralny.

Martyna Knitter, Senior Product Manager w SentiOne, tłumaczy, że firma wykorzystała specjalny widżet pozwalający na monitorowanie i analizowanie recenzji.

REKLAMA

Narzędzie pomaga właścicielom sklepów, hoteli czy usług automatycznie zbierać i analizować opinie konsumentów – wyjaśnia.

SentiOne Listen, platforma analizująca wypowiedzi konsumentów na platformach społecznościowych, stronach internetowych, forach i blogach, zbiera i analizuje 150 milionów wzmianek i wypowiedzi dziennie. SentiOne sprawdził wpisy zamieszczane na Booking.com oraz na Google Maps. 80 proc. dotyczyło obiektów położonych w Polsce, a pozostałe zagranicznych, najczęściej głównie w Grecji i Egipcie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA