REKLAMA

Polki królują w tej branży. Nie, wcale nie chodzi o beauty

Polacy coraz chętniej korzystają z różnego rodzaju ofert szkoleniowych i edukacyjnych. ClickMeeting powołując się na badanie Dun & Bradstreet wskazuje, że od piętnastu lat branża szkoleń rośnie w średnim tempie 5 proc. rocznie, a w ciągu ostatnich czterech lat rozwój ten przyspieszył do ok. 6 proc. Z danych wynika też, że już 70 proc. Polaków inwestuje w siebie, a połowa płaci za swoją edukację.

Polki królują w tej branży. Nie, wcale nie chodzi o beauty
REKLAMA

W ciągu piętnastu lat ponad dwukrotnie wzrosła liczba działających w Polsce firm z branży szkoleń z 29,5 tys. do ponad 62 tys. Tak wykazała najnowsza analiza Krajowego Rejestru Sądowego, przeprowadzona przez wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet na zlecenie ClickMeeting, platformy do webinarów, konferencji i szkoleń online. W ubiegłym roku zarejestrowano 3,6 tys. nowych firm w tym segmencie.

REKLAMA

Większość firm szkoleniowych należy do kobiet z dużych aglomeracji

ClickMeeting wskazuje, że sektor szkoleniowy należy do branż, w których bardzo widoczna jest obecność kobiet – w zależności od konkretnego profilu działalności udział kobiet wśród właścicielek firm oscyluje między 50 proc. a 70 proc. Pod tym względem stawia to szkolenia w jednym rzędzie z branżami beauty, opieki zdrowotnej i księgowości. Największy odsetek firm z branży szkoleń należących do kobiet notuje się w regionach z dużymi aglomeracjami miejskimi, a więc:

  • na Mazowszu,
  • na Dolnym i Górnym Śląsku,
  • w Wielkopolsce,
  • Małopolsce,
  • na Pomorzu.

Z kolei najsłabiej pod tym względem wypadają:

  • Lubelszczyzna,
  • Podkarpacie,
  • Warmia i Mazury,
  • województwo świętokrzyskie,
  • województwo opolskie.

Więcej wiadomości na temat webinarów można przeczytać poniżej:

Polacy chętnie poświęcają czas na zdobywanie wiedzy i umiejętności

Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting zauważa, że Polacy chętnie poświęcają czas na zdobywanie wiedzy i umiejętności. Według dostępnych badań 70 proc. deklaruje, że inwestuje w siebie, m.in. ucząc się nowych rzeczy czy rozwijając swoje pasje. Zdaniem 56 proc. samorozwój jest ważny. Połowa badanych płaci za swoją edukację.

Organizacja kursów, szkoleń, webinarów eksperckich i warsztatów to też coraz częstszy element modelu zarabiania twórców internetowych, bardziej dochodowy niż reklamy czy współprace sponsorowane – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting.

I dodaje, że odbiorcy chętnie płacą twórcom za treści, które uznają za wartościowe – zarówno kupując bilety na organizowane przez nich wydarzenia, jak i dokonując dobrowolnych wpłat, tzw. donejtów, w wybranej przez siebie wysokości.

Ten drugi model zarabiania to dobra opcja dla początkujących organizatorów wydarzeń online, którzy nie są pewni, czy potencjalni uczestnicy zechcą wykupić bilet na cały webinar, a także dla osób, które prowadzą bezpłatne wydarzenia online i chciałyby uczynić je dodatkowym źródłem dochodu - tłumaczy Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting.

REKLAMA

Sektor szkoleniowy od 2009 roku stale wrasta w średnim tempie 5 proc. rocznie, a tendencji tej nie zakłóciła nawet pandemia, którą wiele innych branż odczuło bardzo boleśnie. W ciągu ostatnich czterech lat tempo rozwoju branży przyspieszyło do ok. 6 proc. rok do roku.

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet przeprowadzonego w styczniu 2025 roku. Analizie poddano dane z rejestru KRS. Na ocenę kondycji finansowej firm bezpośredni wpływ miały takie wskaźniki jak płynność, wysokość zadłużenia i rentowność.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-11T09:07:59+01:00
Aktualizacja: 2025-03-11T04:59:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T21:55:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T18:10:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T15:46:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T08:56:38+01:00
Aktualizacja: 2025-03-09T05:06:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T22:13:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T12:48:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T03:12:00+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA