Tauron wyśle 6 mln listów. Klienci nie poznają nowych rachunków
Tauron szykuje się do masowej wysyłki nowych faktur – aż 6 milionów klientów otrzyma informacje o zmianach. Nowy rachunek może zaskoczyć nie tylko wyglądem. Wszystko dzięki taryfie „Tanie Godziny”.

Tauron przekonuje, że uważnie wsłuchuje się w głosy swoich 6 mln klientów. I stąd najnowsze propozycje, które z jednej strony szanują środowisko, a z drugiej gwarantują tańszą energię i niższe rachunki za prąd. W ten sposób chce stać się ważnym elementem transformacji energetycznej. O nowych rozwiązaniach usłyszeliśmy przy okazji Dnia Nowej Ery.
Chcemy, żeby nasi klienci byli impulsem do naszego dalszego rozwoju i wspólnie z nami uczestniczyli w transformacji energetycznej - tej technologicznej, ale i tej mentalnej – tłumaczy Piotr Gołębiowski, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. handlu.
Nowa oferta, skierowana do gospodarstw domowych, zakłada korzystanie z 24 stref cenowych dla energii elektrycznej, co – jak przekonuje Tauron – jest atrakcyjną alternatywą dla taryf dynamicznych.
Rachunki za prąd, czyli Tauron proponuje Tanie Godziny
Tauron podpowiada, że najlepszym sposobem na obniżenie rachunków za prąd będzie skorzystanie z ich pierwszej tego typu, wielostrefowej oferty na polskim rynku – Tanich Godzin. Dzięki temu klienci Tauronu będą mogli od lipca korzystać z energii elektrycznej w godzinach, gdy jest ona najtańsza – i to bezpiecznie, po określonej z góry cenie. Dodatkowym bonusem jest to, że sprzedawana w ten sposób energia będzie pochodzić z OZE.
To również odpowiedź na wymagające taryfy dynamiczne. Nowa oferta, choć powiązana z ceną giełdową energii, zapewnia bezpieczeństwo dzięki określonym z góry stawkom. Umożliwia to optymalne wykorzystanie „Tanich Godzin” w ciągu każdej doby i w całym roku – tłumaczy Mariusz Purat, prezes Tauron Sprzedaż.
Więcej o rachunkach za prąd przeczytasz na Spider’s Web:
W ten sposób klienci Tauronu mogą korzystać z ponad 4000 godzin, w których prąd jest tańszy niż cena mrożona. Odpowiada to liczbie ponad 160 dni najtańszej energii. Jak przekonuje Purat: w praktyce oznacza to, że gospodarstwo domowe może obniżyć roczne rachunki za prąd nawet o ponad 20 proc. Wybierając opcję „Tanie Godziny”. Klient poznaje wszystkie stawki za prąd jeszcze przed podpisaniem umowy i ma pewność, że nie zmienią się w okresie obowiązywania cennika.
Potencjał oszczędności jest znaczący – przekonuje prezes Purat.
Klienci wskazali, co chcą widzieć na fakturze
Niższe rachunki za prąd, dzięki „Tanim Godzinom”, to niejedyny ukłon Tauronu w kierunku klientów. Spółka zaprezentowała też całkowicie nowe, uproszczone faktury, które mają trafić do klientów jeszcze w tym roku.
W pierwszych badaniach, które przeprowadziliśmy klienci oceniają nową fakturę jako czytelną, zrozumiałą i prostszą. Dokument umożliwi szybkie i intuicyjne zapoznanie się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi rozliczeń. To efekt wielu miesięcy intensywnych prac badawczo-projektowych, prowadzonych przez naszych ekspertów we współpracy z klientami – twierdzi Michał Mierzwa, wiceprezes Tauron Obsługa Klienta.
Wygląd nowej faktury zaprojektowano zgodnie z wymogami ustawowymi. W nowej wersji dokumentu, tak jak wskazywały sugestie klientów, czytelniej wyeksponowano kwotę do zapłaty, okres rozliczeniowy, szczegółowe zużycie energii oraz harmonogram płatności.