Listopadowy Black Week to prawdziwy game changer, bo podczas zakupowego szaleństwa można zaoszczędzić trochę grosza. Sklepy już teraz prześcigają się w promocjach i akcjach rabatowych, choć kulminacja wyprzedaży przewidziana jest na 29 listopada, czyli w czarny piątek. Z tej okazji MediaMarkt opublikował badanie, które pokazuje jakie zwyczaje zakupowe towarzyszą nam w tym okresie.
Mimo że Polacy chętnie korzystają z promocji na Black Week, to nie jest to dla nich powodem do nadmiernej ekscytacji. Dokładnie 50 proc. z nich zaczyna planować zakupy z kilkudniowym wyprzedzeniem, a co trzeci badany, zaczyna planowanie na kilka tygodni przed Black Week.
Z badania przeprowadzonego dla MediaMarkt wynika, że przygotowania obejmują także porównywanie cen, bo z porównywarek internetowych korzysta aż 69 proc. kupujących.
Polacy dobrze wiedzą, ile zamierzają wydać podczas jesiennych promocji i wcale nie jest to mało - podaje MediaMarkt.
Co trzeci ankietowany zamierza pozwolić sobie na wydatek powyżej rzędu 1000 zł, co czwarty planuje wydać od 500 do 1000 zł, a jeden na pięciu zadowoli się skromniejszym budżetem od 100 do 200 zł.
Black Friday wśród konsumentów budzi wiele obaw
W tygodniach poprzedzających Black Week sklepy prześcigają się w pomysłach, prowadząc walkę o klienta. Nic dziwnego, bo 49 proc. biorących udział w Black Week uważa, że reklama ma wpływ na ich decyzje zakupowe, choć to mniejszy odsetek osób, niż ci przekonani w wyniku rekomendacji rodziny (57 proc. badanych).
Dzięki reklamom informacje o niskich cenach z pewnością dotrą do większej liczby potencjalnie zainteresowanych klientów, ale mogą też doprowadzić do tego, że część zakupów zostanie dokonana pochopnie. Według badania:
- 57 proc. kupujących przyznaje, że obawia się fałszywych promocji.
- 40 proc. badanych, które kiedykolwiek kupiły elektronikę podczas Black Week, przyznaje się, że zdarzyło im się dokonać zakupu pod wpływem impulsu.
- 30 proc. osób ma obawy związane z presją podczas zakupów.
- 29 proc. ankietowanych ma obawy z dostępnością towaru.
Black Week to okres, w którym wiele osób daje się ponieść zakupowemu szaleństwu, nierzadko zdarza się też, że klienci żałują powziętych decyzji zakupowych. Warto zatem w tym okresie podejść do zakupów ze spokojem i wcześniej zaplanować zakupy – mówi Maciej Dolega, Head of PR w MediaMarkt Polska.
Maciej Dolega twierdzi, że ich klienci mogą to zrobić z łatwością, odwiedzając stronę internetową lub aplikację mobilną, gdzie wszystkie produkty i promocje zaprezentowane są w czytelny sposób.
Na tych, którzy preferują zakupy w sklepie, czekają doradcy, którzy rozwieją wszystkie wątpliwości - zapewnia Maciej Dolega.
Więcej wiadomości na temat zakupów można przeczytać poniżej:
Przygotowanie do akcji Black Friday
Sieć sklepów podaje, że z okazji Black Friday przygotowała różne promocje, które swoje apogeum osiągną 29 listopada, czyli we wspomniany czarny piątek. MediaMarkt zapewnia, że daje gwarancje transparentności promocji, a także szybkiej dostawy przy zakupach online.
Dzięki współpracy z Uber Direct kupujący będzie mógł otrzymać zamówiony produkt w 90 minut, pod warunkiem, że produkty nie przekroczą wagi do 15 kg i dostawa będzie realizowana do 8 km od najbliższego sklepu MediaMarkt - przekonuje sieć sklepów.
Można skorzystać też z akcji „Chcesz Taniej, Miej Taniej”, w ramach której klient, który chce kupić dany produkt w MediaMarkt, ale znalazł go na stronie internetowej konkurencji w niższej cenie, może zadzwonić na infolinię MediaMarkt lub wskazać niższą cenę pracownikowi sklepu i kupić go w niższej cenie.