Na Allegro właśnie rozpoczęły się największe wyprzedaże w tym roku, dlatego z tej okazji platforma podsumowała ubiegłoroczne zakupy Polaków. Z danych wynika, że w poprzednim Black Week wzięło udział 6,5 mln konsumentów, a 69 proc. z nich przed zakupem bacznie obserwowało, ile dany produkt kosztował przed promocją, weryfikując najniższą cenę z ostatnich 30 dni. A co będzie można kupić w tym roku w ramach obniżek? Produkty takich marek, jak Apple, Acer, Lenovo, Marshall, HP, Nintendo, Bosch, Dyson, LEGO, Hasbro, Mattel.
W październikowym badaniu SW Research Allegro odnotowało najwięcej wskazań jako miejsce w internecie, w którym Polacy najczęściej korzystają z promocji na Black Friday oraz Black Week (48 proc.). Zainteresowanie promocjami dostępnymi na platformie potwierdzają dane własne Allegro, bo tylko w ub.r. ponad 6,5 mln allegrowiczów zrobiło zakupy z rabatami w ramach Black Weeks.
Sprawdziliśmy, co pomaga kupującym w podjęciu decyzji zakupowej w najgorętszym okresie jesiennych promocji i jakich ofert oczekują w tegorocznym sezonie wyprzedaży.
Polscy kupujący doceniają informację o najniższej cenie z ostatnich 30 dni
Zdecydowana większość badanych (73 proc.) deklaruje, że korzysta z sezonowych wyprzedaży. Najpopularniejsze są te na przełomie wiosny i lata oraz jesieni i zimy. Blisko 66 proc. Polaków zdarzyło się też zrobić zakupy podczas samego Black Week. Badani najchętniej korzystają wtedy z wcześniej przygotowanej listy produktów. Również podejście do cen wskazuje, że w większości robimy dobrze przemyślane zakupy.
Jak pokazuje badanie Danae dla Allegro, polscy kupujący zdecydowanie doceniają informację o najniższej cenie z ostatnich 30 dni, bo 69 proc. ankietowanych sprawdza, ile produkt kosztował przed promocją. W tej grupie znacznie częściej robią to kobiety (75 proc.) niż mężczyźni (63 proc.). Jak deklarują badani, rozwiązanie to pozwala im poczuć się pewniej, gdy wybierają daną ofertę (64 proc.).
Zaufanie kupujących to jednak niejedyna korzyść transparentnej komunikacji rabatów. Dla ponad połowy badanych to także sposób na lepsze planowanie wydatków (58 proc.). Zdecydowana większość ankietowanych (71 proc.) deklaruje też, że dzięki oznaczeniu najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką łatwiej jest im porównywać dostępne promocje.
Jakich promocji i produktów poszukują Polacy przed świętami
W jakich kategoriach Polacy będą szukać specjalnych promocji podczas tegorocznego Black Friday i Black Weeks? Badani wskazywali na zainteresowanie odzieżą i obuwiem ⎼ aż 45 proc. z nich szczególnie liczy na niższe ceny w tej kategorii, tuż za nimi znalazły się kosmetyki i perfumy (33 proc.). Niemal co trzecia osoba, która planuje zakupy na tegorocznym Black Week, liczy z kolei na atrakcyjne ceny elektroniki oraz sprzętu AGD i RTV.
W kampanii Allegro, która potrwa jeszcze do 2 grudnia, znaleźć można tysiące produktów w cenach niższych nawet o 50 proc. a wśród nich produkty topowych marek, w tym oferujących elektronikę, jak np.: Nintendo, Acer, HP, Lenovo, Marshall czy sprzęt i wyposażenie domu: Tefal, Bosch, Dyson, Gerlach, Zwieger. Nie zabraknie też ofert modowych i kosmetycznych, bo w ramach kampanii w promocjach znaleźć można produkty marek adidas, Puma, Wrangler, Calvin Klein czy La Roche-Posay. Najlepsze oferty można łatwo wyszukać na stronie www.allegro.pl.
Jak pokazują dane Allegro, w ub.r. jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł podczas Black Weeks był kalendarz adwentowy. Koniec listopada to moment, gdy myślami coraz więcej z kupujących jest już przy świątecznych zakupach.
Jak wskazują wyniki badania SW Research, nadchodzące święta i uroczystości to pretekst do zakupów na Black Week dla niemal co drugiej badanej osoby z tych planujących zakupy na Black Weeks (45 proc.). Na jakie oferty mogą liczyć kupujący, którzy poszukują prezentów świątecznych? Gratką będą z pewnością produkty marek takich Hasbro, LEGO, Mattel czy Nintendo, które znakomicie sprawdzą się pod choinką.
Więcej wiadomości na temat Allegro można przeczytać poniżej:
Wygodne dostawy z Allegro Delivery
Podczas Black Weeks tradycyjnie już, użytkownicy programu Allegro Smart! będą mieli oni dostęp do ofert dostępnych jedynie z aktywnym pakietem. Wszyscy smartowicze mogą cieszyć się też bezpłatnymi dostawami w ramach pakietu z obniżoną minimalną wartością zamówienia, która do końca festiwalu (2 grudnia) wyniesie tylko 30 zł dla dostaw do pobliskiego punktu odbioru bądź automatu paczkowego.
Allegro zapewnia, że użytkownicy Smart! mogą zamówić paczkę do domu przy zakupach za minimum 65 zł. Specjalna oferta czeka też na nowych subskrybentów i osoby, które zdecydują się przedłużyć swój pakiet. Bezpłatna wersja próbna Smart! zapewni aż 8 darmowych dostaw do wykorzystania bezpłatnie przez 8 kolejnych miesięcy, a za roczny pakiet bez limitów dostaw i zwrotów zapłacimy jedyne 39,90 zł, czyli o 20 zł mniej niż w regularnej cenie-zarówno w przypadku nowych użytkowników, jak i osób przedłużających aktywną subskrypcję.
Black Weeks to czas, gdy liczba zamówień i paczek w drodze rośnie. Dlatego klienci mogą skorzystać z programu Allegro Delivery, który oferuje dostawy do automatów i punktów odbioru Allegro One oraz Orlen Paczka, jak również dostawy One Kurier by Allegro. Program zapewnia opiekę Allegro na każdym etapie, od nadania po odbiór paczki oraz wygodny proces zwrotów i rozpatrywanie reklamacji logistycznych w ciągu 7 dni, bez zbędnych formalności.