REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Ponad 300 wagonów do naprawy. PKP Intercity wykłada grube miliony

PKP Intercity właśnie podpisało ze spółką należącą do tej samej grupy kapitałowej umowę, w ramach której PKP Intercity Remtrak, bo o niej właśnie mowa będzie zajmowała się naprawami okresowymi 330 wagonów osobowych. A co jeszcze będzie należało do obowiązków w ramach kontraktu? Strony uzgodniły także zasady przeglądów okresowych zapewniających sprawność wagonów.

12.09.2023
14:57
Ponad 300 wagonów do naprawy. PKP Intercity wykłada miliony
REKLAMA

Modernizacja wagonów realizowana będzie m.in. w zakładach w Idzikowicach, a wartość umowy wyniesie 214 mln zł netto. Prace potrwają nie dłużej niż 12 miesięcy od momentu podpisania umowy. W ramach modyfikacji istniejących funkcjonalności, oprócz napraw planowych, PKP Intercity Remtrak zmodyfikuje system informacji pasażerskiej w 159 wagonach oraz doposaży układ klimatyzacji w lampy UV w 194 wagonach.

REKLAMA

Będą okresowe przeglądy wagonów i bardziej zaawansowane naprawy

Umowa między przewoźnikiem a zakładami naprawy taboru dotyczy także okresowych przeglądów wagonów po 18 miesiącach eksploatacji lub osiągnięciu przebiegu określonego w dokumentacji. Zakłady PKP Intercity Remtrak m.in. ten w Idzikowicach zrealizują przeglądy okresowe 326 wagonów. Spółki uzgodniły, że przegląd jednego pojazdu będzie trwał nie dłużej niż 20 dni kalendarzowych. Cała umowa obowiązywać będzie przez 30 miesięcy.

Nasze inwestycje w zakłady PKP Intercity Remtrak się opłaciły. Nie tylko jesteśmy w stanie szybciej dokonywać przeglądów okresowych, lecz także realizujemy w zakładach spółki coraz bardziej zaawansowane naprawy i modyfikacje. Pozwala to zapewnić naszym klientom coraz wyższy standard podróży - powiedział Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity S.A.

Dla PKP Intercity to ważny kontrakt z uwagi na planowanie bardziej zaawansowanych napraw.

To dla nas bardzo ważny kontrakt. Umożliwia nam zapełnienie portfela zamówień i pozwala na planowanie dalszego rozwoju. Mamy ambitne cele i cały czas inwestujemy w naszych zakładach w nowoczesne rozwiązania. Dzięki temu już niedługo będziemy mogli wykonywać jeszcze bardziej zaawansowane prace modernizacyjne – dodał Witold Bawor, Prezes Zarządu PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.

PKP IC zawarło historyczny kontrakt?

Takie wrażenie można odnieść, czytając zapewnienia zaproszonych dygnitarzy. Maciej Małecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych uważa, że obecnie w Opocznie znajduje się nowoczesna firma, która może realizować ogromne, skomplikowane technologicznie kontrakty.

Taki był nasz cel, by wspierać strategiczne spółki, modernizować je, zapewniać im rozwój i stabilne miejsca pracy. Realizujemy swój program właśnie po to, by mieszkańcy takich miast jak Opoczno wiedzieli, że także ich czeka bezpieczna przyszłość. Podpisany kontrakt to symboliczne zwieńczenie tych wysiłków to potwierdzenie, że nasza strategia rozwoju służy przede wszystkim zwykłym ludziom - mówi Maciej Małecki.

Więcej o PKP Intercity

Tłumaczy też, że nie chcą sprzedawać spółek Skarbu Państwa, a ich cel to mocna polska gospodarka, właśnie poprzez restrukturyzację i rozwój takich firm jak Remtrak. Ta strategia przynosi dziś korzyści dla kraju, ale przede wszystkim dla mieszkańców Opoczna i okolic.

Spółka Remtrak to dziś jeden z kluczowych podmiotów w realizacji planów rozwojowych PKP Intercity. Dobrze wyposażone, nowoczesne zakłady remontowe bardzo ułatwią proces podnoszenia jakości taboru. Dzisiejsza umowa PKP Intercity zwiększa kompetencje spółek w Grupie PKP. To ważne wydarzenie zarówno dla PKP Intercity, które ma pewność, że otrzyma ponad 300 zmodyfikowanych i sprawnych wagonów, jak i spółki Remtrak, która będzie mogła się dalej rozwijać, dzięki tak dużemu zamówieniu – powiedział Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

REKLAMA

Zakończona modernizacja w Idzikowicach

PKP Intercity Remtrak zakończył w 2021 r. modernizację zakładu w Idzikowicach, rozpoczętą jeszcze w 2016 r. Za ponad 150 mln zł. zbudowano m.in. dwie hale naprawcze oraz obiekt, przeznaczony do realizacji napraw lokomotyw i wagonów. Powstały także akumulatorownia czy magazyny na podzespoły. Została też przebudowana zewnętrzna i wewnętrzna infrastruktura techniczna oraz istniejący układ torowy. Zakończenie modernizacji oddziału w Idzikowicach umożliwiło wykonywanie i zapewnienie PKP Intercity 100 proc. napraw okresowych na 3., 4. i 5. poziomie utrzymania wszystkich typów wagonów, 100 proc. zestawów kołowych oraz 60 proc. napraw lokomotyw elektrycznych.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA