Aldi wprowadza nowość na swoich półkach. Klienci mogą kupić dwie wersje wód witaminowych i napojów izotonicznych pod marką River Sport, który już cieszy się ogromną popularnością. Od debiutu sprzedaż tych produktów w skali tygodnia sięgała 20 tys.

Napoje funkcjonalne przestały być już wyłącznie domeną sportowców, coraz częściej lądują w koszyku podczas codziennych zakupów. Szansę na rozwój marki własnej w tym sektorze postanowiło wykorzystać Aldi Polska.
Jesteśmy pierwszym krajem z grupy Aldi Nord, który wprowadza do sprzedaży napoje funkcjonalne marki własnej. Cieszymy się, że możemy przetrzeć szlaki i mamy nadzieję, że sukces na rynku polskim zachęci kolejne kraje do podobnych działań. Analiza rodzimego rynku w tym segmencie sprawiła, że postanowiliśmy rozszerzyć nasz asortyment, wprowadzając do sprzedaży River Sport - mówi Paweł Czeluśniak, kierownik kategorii Aldi Polska.
Według niego to realna odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz częściej sięgają po izotoniki i oczekują, że napój będzie gasił pragnienie, ale również dostarczał im dodatkowych korzyści.
Wiemy też, że ogromne znaczenie dla konsumentów ma wysoka jakość i dyskontowe ceny, a to cechy, które definiują marki własne Aldi, dlatego postanowiliśmy powalczyć o ten przysłowiowy kawałek tortu – wspomina Paweł Czeluśniak.
Izotoniki i wody z witaminami w ofercie w Aldi
W najnowszej ofercie Aldi znajdziemy dwa rodzaje napojów sportowych oraz wody witaminowe w dwóch różnych smakach do wyboru:
- W przypadku napojów izotonicznych są to: smoczy owoc i multifruit – oba w pojemności 750 ml.
- Wody z dodatkiem witamin mają natomiast pojemność 550 ml i wersje smakowe czerwone winogrona z pitają oraz cytryna i pomarańcza. Każda z nich zawiera odpowiednio dobrany kompleks witamin i minerałów jak na przykład cynk, niacyna, magnez czy witaminy B6 i B12.
Jak podkreśla Paweł Czeluśniak, nowe produkty cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Już na samym starcie kampanii River Sport sprzedaż sięgała 20 000 produktów dla poszczególnych indeksów w skali tygodnia, a kolejne tygodnie wykazywały tendencję wzrostową.
O pozytywnym odbiorze naszych nowości mogą świadczyć też wyniki testów wewnętrznych przeprowadzonych przez Aldi na własny użytek. Blisko 70 proc. testerów zadeklarowało, że uwzględni napoje River przy planowaniu kolejnej aktywności, a 84 proc. poleci produkt znajomym. Aż 92 proc. było przy tym zdania, że osoby uprawiające sport powinny spróbować serii produktów River Sport – wyjawia Czeluśniak.
Więcej wiadomości na temat zakupów można przeczytać poniżej:
Marka River Sport na ważnych wydarzeniach sportowych
Sieć sklepów wspomina, że premierze marki River Sport towarzyszą dodatkowe działania marketingowe wspierające także aktywność fizyczną Polek i Polaków. Moc energii zawartej w napojach River Sport mogą poznać między innymi członkowie RUN Clubu, inicjatywy Jana Bonieckiego, która zrzesza miłośników biegania.
Odpowiednie nawodnienie w sporcie odgrywa kluczową rolę, szczególnie gdy zbliżają się ciepłe miesiące i woda z naszego organizmu znika zdecydowanie szybciej. Jesteśmy bardzo wdzięczni za to, że Aldi dołączyło do grona naszych partnerów i wspierają nas w robieniu tak fajnych rzeczy, dostarczając napoje River – podkreśla Jan Boniecki, organizator RUN Club.
I dodaje, że produkty River Sport wspierały również przedstawicieli drużyn Aldi w Poland Business Run oraz uczestników Biegu Katowice tętnią dobrem vol.4 w Chorzowie, a w ofercie dyskontera będą w okazyjnej cenie 2,49 zł.
Launchowi marki towarzyszy kampania reklamowa w kanałach własnych Aldi, która obejmuje POS, gazetki promocyjne, social media, kreatywną wysyłkę produktową, a także szereg działań wewnętrznych dla pracowników. Koncepcję komunikacyjną opracował zespół własny Aldi, za kreacje odpowiadają agencje OPUS B oraz Grupa Freundschaft.