REKLAMA

Nowe drogi ekspresowe w Polsce. Kierowcy na nie czekają

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. To środkowa część powstającej drogi ekspresowej, która połączy Aglomerację Śląską z Poznaniem. Liczące około 30 kilometrów odcinki mają zostać wybudowane w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Nowe drogi ekspresowe w Polsce. Kierowcy na nie czekają
REKLAMA

GDDKiA informuje, że w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy ma zostać opracowany projekt budowlany i złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Same prace w terenie mają potrwać 22 miesiące, a z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.

REKLAMA

Budowa drogi ekspresowej

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej ma rozpocząć się pod koniec 2026 r. GDDKiA zakłada, że przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w pierwszym półroczu 2029 r. W ramach inwestycji przebudowane zostaną także istniejące drogi na odcinkach kolidujących z drogą ekspresową, powstaną również odcinki dróg lokalnych oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

GDDKiA informuje, że ponad 12-kilometrowy odcinek Przygodzice - Ostrzeszów Północ będzie przebiegać pomiędzy istniejącą S11 stanowiącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego a drogą wojewódzką nr 444 w rejonie miejscowości Ostrzeszów. Ominie od wschodu Antonin, przetnie linię kolejową łączącą Ostrów Wielkopolski i Kępno, a także obecną DK11, przechodząc na zachód od Ostrzeszowa.

Z kolei blisko 18-kilometrowy odcinek Ostrzeszów Północ – Kępno Północ będzie kontynuacją poprzedniego i rozpocznie się od węzła Ostrzeszów Północ, zapewniając powiązanie z drogami wojewódzkimi 444 i 449, a także obecną drogą krajową nr 11. Trasa omijając Ostrzeszów po zachodniej stronie, włączy się w istniejącą drogę ekspresową S11 w rejonie Kępna.

Więcej o budowie dróg przeczytacie w tych tekstach:

GDDKiA przypomina, że w kwietniu podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Inwestycję za ponad 69 mln zł zrealizuje konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2027 roku.

 class="wp-image-2573434"
Źródło: GDDKiA

Brakujące 220 km trasy S11

W lipcu br. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Budowa w terenie powinna rozpocząć się pod koniec 2025 r., a kierowcy z nowej trasy skorzystają w drugim kwartale 2028 r.

REKLAMA

Obecnie trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w województwie wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:

  • Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
  • Piła – Ujście o długości około 20 km,
  • Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
  • Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
  • Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.
REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA