Ryanair otworzy w Warszawie unikalne w Europie Customer Service Escalation Centre. Pasażerowie łatwiej uzyskają odszkodowanie za opóźnione lub odwołane loty. Przewoźnik planuje zatrudnić 200 osób w obsłudze klienta, IT i administracji.

Przewoźnik chwali się, że to pierwsze takie w Europie centrum obsługi klienta, wspierające pasażerów korzystających z usług Ryanair. Warszawskie CS Escalation Centre będzie przekazywało informacje i pomagało pasażerom w sytuacjach zakłóceń lotów, takich jak opóźnienia wynikające z problemów z kontrolą ruchu lotniczego (ATC), niekorzystne warunki pogodowe czy ograniczona przepustowość lotnisk. Zatrudnieni tam pracownicy będą natychmiastowo przekazywać aktualizacje oraz wyszukiwać alternatywne połączenia w przypadku anulowanych lotów. Wartość inwestycji Ryanair szacuje na 45 mln zł.
Ryaniar rozwija działalność w Warszawie
Projekt ten opiera się na zaawansowanych narzędziach cyfrowych w tym na czacie i rozwiązaniach opartych na sztucznej inteligencji (AI), które umożliwiają sprawną i skuteczną komunikację z pasażerem – podały irlandzkie linie lotnicze.
Jednak sama sztuczna inteligencja nie wystarczy: Ryanair do pracy w nowym centrum w Warszawie potrzebuje około 200 specjalistów. Będą odpowiadać za rozwój, nadzór i codzienną obsługę systemu wspierającego pasażerów Ryanair w całej Europie. W związku z tym przewoźnik prowadzi już rekrutację na stanowiska związane z obsługą klienta, IT i administracją. Kandydaci muszą dobrze znać języka angielski, wykazać się umiejętnością komunikacji pisemnej. Doświadczenie w obsłudze klienta online nie jest wymagane – firma zapewnia kompleksowe szkolenia. Więcej szczegółów dotyczących pracy w CS Escalation Centre można będzie poznać w trakcie Open Day, który odbędzie się 4 czerwca (środa) w Warszawie.
Więcej w Bizblogu o rynku lotniczym:
Customer Service Escalation Centre. Ryanair zatrudni 200 osób
Centrum będzie zapewniać aktualizacje w czasie rzeczywistym, wspierać pasażerów dotkniętych zakłóceniami oraz oferować szybkie odpowiedzi za pośrednictwem czatu na żywo i technologii opartej na sztucznej inteligencji. 200 wysokokwalifikowanych specjalistów z siedzibą w Warszawie będzie odpowiedzialnych za codzienne operacje i wsparcie pasażerów w całej Europie – wyjaśnia Tracy Kennedy z Ryanaira.
W ubiegłym roku irlandzkie linie lotnicze Ryanair przewiozły 197,2 mln pasażerów, z czego 18 mln w Polsce.