REKLAMA

mPay podał wyniki. Rekordowy wzrost

Polski dostawca rozwiązań i usług z obszaru mobilnych transakcji finansowych mPay może pochwalić się nie lada wyczynem, na koniec III kwartału firma osiągnęła przychód 26,9 mln zł, co oznacza wzrost o 41,2 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. A jaka jest wartość transakcji zarejestrowanych w ciągu 9 miesięcy? Wartość to aż 43,5 mln zł, co daje 14,5 mln zł więcej niż w 2022 r.

mPay podał wyniki. Rekordowy wzrost
REKLAMA

mPay, który u89554do tej pory funkcjonował jako aplikacja mobilna, służąca do opłacenia parkingu czy zakupu biletów na pociąg, idzie o krok dalej i planuje wprowadzić własną kartę płatniczą i kantor wymiany walut. Już kilka miesięcy temu firma podawała, że liczy na wzrost liczby klientów w 2025 r. do 2,5 mln, a co za tym idzie, znacznie powiększy swoje przychody.

REKLAMA

Podsumowanie października napawa optymizmem

Na koniec października liczba użytkowników aplikacji przekroczyła 1,4 mln, wobec niecałych 1,1 mln przed rokiem. Spółka poszerzyła usługi sprzedaży biletów komunikacji i opłat za parkowanie o nowe miasta. W obszarze B2B kontynuowano prace rozwojowe oraz zrealizowano pierwsze uruchomienia usług w formie API w obrębie digital wallet, oraz closed-loop payments.

Więcej wiadomości o mPay

Podpisaliśmy kolejne umowy z miastami, które rozszerzają nasze usługi parkingowe i sprzedaż biletów komunikacyjnych. Za pomocą aplikacji można już kupić bilety na przejazdy miejskie w 121 polskich miastach i zapłacić za parkowanie w 88 miastach. Równolegle rozwijane są usługi Fintech, do ofert wprowadzony został nowy rodzaj ubezpieczeń samochodowych, na ostatniej prostej jest też uruchomienie własnej karty płatniczej, a w segmencie B2B rozwijamy usługi bazujące na API – mówi Andrzej Basiak, Prezes mPay.

W aplikacji mobilnej mPay, we współpracy z partnerem KioskPolis, wprowadzono nowy rodzaj ubezpieczeń samochodowych assistance oraz dodatkowe oferty specjalne przewoźników kolejowych. Uruchomiono także nową odsłonę Planera i Rozkładów Jazdy (mPay Go).

Spółka stawia na współpracę z nowymi Partnerami

W III kwartale 2023 r. spółka znacznie poszerzyła kompetencje sprzedażowe i projektowe, zatrudniając nowe osoby, które zajmują się pozyskiwaniem nowych partnerów do współpracy.  Efektami ich prac było m.in. podpisanie, już w IV kw., listów intencyjnych z Paytree, którego celem jest wprowadzenie nowych produktów pożyczkowych tej firmy do aplikacji mPay oraz Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych dotyczącą prac koncepcyjnych nad wspólnym opracowanie nowych unikatowych i nierozpowszechnionych na polskim rynku produktów ubezpieczeniowych.

Biorąc pod uwagę intensywność prac i poszukiwania nowych produktów jestem przekonany, że kolejne znaczące umowy zostaną zawarte przed końcem roku i będą miały znaczący wpływ na przychody i wynik mPay w 2024 r. – dodaje Andrzej Basiak.

mPay wygenerował 26,9 mln zł przychodów w okresie od stycznia do września 2023 r., co oznacza wzrost o 41,2 proc. wobec analogicznego okresu rok wcześniej. Zysk EBIT wyniósł 0,3 mln zł i był na porównywalnym poziomie jak przed rokiem, a zysk netto 0,1 mln zł podobnie jak w I-III kw. 2022 r. W samym III kw. 2023 r. przychody sięgnęły 8,7 mln zł wobec 7,4 mln zł rok wcześniej.

REKLAMA

Spółka spodziewa się, że w 2025 r. niemal połowa planowanych przychodów prowizyjnych może pochodzić z usług fintechowych oferowanych przez spółkę, co może przełożyć się na osiągnięcie istotnych wzrostów w liczbie i wartości przetwarzanych transakcji płatniczych. Dlatego mPay dalej sukcesywnie będzie rozwijać portfolio produktów zarówno dla użytkowników aplikacji mobilnej, jak i partnerów B2B.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA