Od 1 lipca 2025 roku każdy przedsiębiorca, który chce zmienić dane w CEIDG, będzie musiał posiadać aktywną skrzynkę e-Doręczeń. Bez niej nie zaktualizujesz adresu, nie zawiesisz działalności ani nie rozszerzysz PKD.

Od 1 lipca 2025 roku przedsiębiorcy zarejestrowani w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) będą musieli posiadać aktywny adres do e-Doręczeń (ADE), by dokonać zmian w danych swojej firmy.
Zmiana danych? Najpierw skrzynka e-Doręczeń
Nowe przepisy oznaczają, że każda aktualizacja wpisu w CEIDG — jak zmiana adresu, danych kontaktowych, rozszerzenie kodów PKD, zawieszenie lub wznowienie działalności — wymagać będzie podania istniejącego adresu do e-Doręczeń lub założenia nowego, który zostanie automatycznie utworzony w systemie Operatora Wyznaczonego. Kluczowe będzie jego późniejsze aktywowanie.
Wchodzimy w kolejny etap upowszechniania e-Doręczeń. Od 1 lipca posiadanie skrzynki będzie konieczne, aby zaktualizować dane firmy w CEIDG. To ważny sygnał dla przedsiębiorców, którzy planują zmiany w działalności – podkreśla Anna Durmaj, zastępca dyrektora Departamentu Kanałów Cyfrowych w Centralnym Ośrodku Informatyki.
Prosty proces, realne korzyści
Przedsiębiorcy mogą założyć skrzynkę ADE już teraz, w pełni zdalnie – za pośrednictwem portalu Biznes.gov.pl lub u Kwalifikowanych Dostawców Usługi. Cały proces trwa kilka minut. Założenie i korzystanie z e-Doręczeń przez firmy zarejestrowane w CEIDG jest bezpłatne.
Ministerstwo Cyfryzacji przekonuje, że korzystanie z e-Doręczeń to nie tylko wymóg prawny, ale i konkretne korzyści:
- oszczędność czasu i pieniędzy,
- dostęp do urzędowej korespondencji online 24/7,
- brak kolejek i problemów z awizacją,
- automatyczna archiwizacja dokumentów,
- pełna zgodność z przepisami.
Nowy standard kontaktu z urzędami
e-Doręczenia są cyfrowym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Gwarantuje skuteczność prawną, bezpieczeństwo korespondencji oraz wygodę użytkowania. Z każdym miesiącem rośnie liczba podmiotów korzystających z tej formy komunikacji — zarówno w kontaktach z administracją publiczną, jak i biznesowych.
Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, że od 1 lipca e-Doręczenia staną się nieodzownym elementem kontaktu przedsiębiorców z CEIDG. Wprowadzenie tego obowiązku ma przyczynić się do dalszej cyfryzacji usług publicznych i uproszczenia procedur administracyjnych dla biznesu.
Więcej wiadomości na temat e-Doręczeń: