REKLAMA

Wnętrzarska tarcza antyinflacyjna. Jysk na wzór Ikei obniża ceny setek produktów

Inflacja jest obecnie zdecydowanie niższa niż rok temu, ale ceny wciąż rosną. Wbrew temu trendowi postanowiła pójść sieć meblarska Jysk, która właśnie ogłosiła, że obniża ceny ponad połowy z 4 tys. oferowanych przez nią produktów. Promocja duńskiej sieci robi wrażenie, ale na pewno nie takie, jak niedawna decyzja Ikei o obniżeniu cen pięciu tysięcy artykułów.

Wnętrzarska tarcza antyinflacyjna. Jysk na wzór Ikei obniża ceny setek produktów
REKLAMA

Sieć Jysk poinformowała, że „chcąc zapewnić konkurencyjność i przystępność cenową swojej oferty”, obniżyła ceny na ponad połowę asortymentu. W praktyce oznacza to obniżkę cen ponad połowy artykułów w ofercie tej sieci, która liczy około 4 tys. produktów. Firma deklaruje, że chce być „pierwszym wyborem klientów w zakresie wyposażenia wnętrz”.

REKLAMA

Obniżka cen w Jysku

W ciągu ostatnich lat podobnie jak wiele innych firm również doświadczyliśmy wzrostu kosztów w całej naszej działalności, częściowo ze względu na inflację i globalną niepewność. Jako firma pokryliśmy większość tych kosztów, ponieważ chcemy, aby nasze ceny zawsze były konkurencyjne, dlatego obniżyliśmy nasze i tak już niskie ceny na szeroką gamę popularnych produktów wysokiej jakości – mówi Jørgen Lund, wiceprezes ds. sprzedaży i ekspansji w Jysk.

Duńska sieć podaje, że obniżyła ceny ponad połowy swoich produktów we wszystkich kategoriach, w porównaniu z 2024 r. Sieć zaznacza, że niższe ceny obejmują rynek globalny i mogą różnić się w zakresie wyboru produktów na lokalnych rynkach. Lista produktów z obniżoną ceną w Polsce zmienia się w każdym miesiącu i można to śledzić na specjalnej stronie internetowej.

Więcej o Ikei przeczytacie w tych tekstach:

To jeszcze nie wszystko. W Jysku cały czas funkcjonuje kategoria produktów o nazwie „Zawsze niska cena” z innym kolorem etykiet w sklepach, która ma obejmować produkty w wyjątkowo atrakcyjnej i możliwie najniższej cenie. Sieć podkreśla, że tylko w zeszłym roku liczba produktów w tej kategorii wzrosła o 300 do 1200.

Ikea narzuca rynkowy trend

REKLAMA

Trudno nie odnieść wrażenia, że obniżenie cen w Jysku to odpowiedź na ruch konkurencji i wszystko na to wskazuje. Przypomnijmy, że pod koniec stycznia Ikea ogłosiła obniżkę cen kilku tysięcy produktów, co oznacza przecenę średnio o 19 proc. Idea jest taka, by ceny w Ikei wróciły do poziomu sprzed pandemii koronawirusa, która wybuchła na początku 2020 r.

Przypomnijmy, że pierwszą obniżkę 500 produktów Ikea wprowadziła we wrześniu 2023 r., teraz przecenionych zostanie 3,5 tys. mebli i akcesoriów, a do końca wakacji 2024 r. liczba towarów z obniżoną ceną wzrośnie do 5 tys. Choć Jysk chce być pierwszym wyborem klientów w zakresie wyposażenia wnętrz, to z pewnością to na razie Ikea jest dominującym graczem w tym segmencie i to właśnie szwedzka sieć ma zdolność narzucania reguł swoim konkurentom.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA