Dzieci w Polsce wiedzą więcej o e-odpadach niż ich rówieśnicy z Francji czy Wielkiej Brytanii
Cartoon Network do tej pory kojarzył się tylko z oglądaniem bajek, ale teraz dziecięcy kanał idzie o krok dalej, bo nawiązał właśnie współpracę z Envision Racing, aby edukować dzieci. Ruszyła już kampania, która poprzez zabawę informuje, angażuje i wzmacnia pozycję dzieci w zakresie świadomości dotyczącej e-odpadów, bo według badania 70 proc. dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA nic nie słyszało na ten temat lub nie było pewne, co to pojęcie oznacza.
Elektronika odgrywa fundamentalną rolę w codziennym życiu najmłodszych. Dzieci na całym świecie mają do czynienia z e-odpadami, wśród których istotne są zabawki – to aż 7,3 mld e-zabawek. Zazwyczaj są to zestawy wyścigowe, kolejki elektryczne, zabawki muzyczne, elektroniczne lalki czy drony.
Świadomość dzieci na temat e-odpadów
Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykazało, że 70 proc. dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA nie słyszało o e-odpadach bądź wiedziało o ich istnieniu, jednak nie było pewne, co to pojęcie oznacza.
Wyniki badania pokazują, że:
- Polskie dzieci (81 proc.) dużo częściej kojarzą e-odpady z poprawną definicją pojęcia niż dzieci z innych rynków. Dzieci z Wielkiej Brytanii (26 proc.) i Francji (19 proc.) znalazły się poniżej średniej.
- Dzieci w Polsce (47 proc.), Turcji (37 proc.) i Południowej Afryce (28 proc.) są lepiej zaznajomione z e-odpadami niż ich rówieśnicy w Wielkiej Brytanii (19 proc.) i Francji (17 proc.).
- Większość dzieci w wieku 6-11 lat twierdzi, że słyszało o e-odpadach, ale w rzeczywistości niewiele z nich (30 proc.) wie, co to pojęcie oznacza.
- Większość dzieci (87 proc.) ma przynajmniej jeden e-śmieć w domu: zabawki, słuchawki i tablety znajdują się w top 3 takich przedmiotów.
- Wiele dzieci twierdzi, że przechowuje e-odpady w swoim domu lub wyrzuca je – to pokazuje, że edukacja jest potrzebna.
W odpowiedzi na te dane Cartoon Network wykorzystuje swoje platformy oraz zasięg i łączy je z wiedzą Envision Racing, aby zwrócić uwagę na kwestię odpadów elektronicznych. Kampania dotycząca e-odpadów ma na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia poprzez nowe, zabawne, pozwalające na utożsamienie się i inspirujące treści. Mają zachęcać do działania tak jak wyzwania Mistrzów Klimatu związane z e-odpadami, filmy informacyjne, quizy i ciekawostki.
Kampania edukacyjna wyjaśniająca czym są e-odpady
Na kanale Cartoon Network, w ramach kampanii Mistrzowie Klimatu, emitowany będzie film „Przewodnik po e-odpadach” wyjaśniający, czym są e-odpady, dlaczego jest to ważna kwestia i jak możemy pomóc w jej rozwiązaniu. Cartoon Network wyemituje również reklamy dotyczące e-odpadów, wyjaśniające kwestie związane z e-śmieciami i wzywające do działania. Marka co tydzień będzie publikować na swoich kanałach społecznościowych i YouTube specjalne treści, aby przekazać kluczowe wiadomości dotyczące e-odpadów.
Ponadto dzieci mogą znaleźć nowe, zabawne i pouczające treści dotyczące e-odpadów w aplikacji Mistrzowie Klimatu Cartoon Network oraz na stronie internetowej. To nowe wyzwania związane z e-odpadami, fakty i ciekawostki na temat e-odpadów, quizy, karty do głosowania oraz filmy, w których dzieci mówią o kwestii odpadów elektronicznych.
E-odpady są bardzo istotne dla dzieci, ale nasze badania wskazują na znaczną lukę między zamiarami najmłodszych a ich działaniami: głównie z powodu braku wiedzy na temat właściwych metod utylizacji. Budujące jest obserwowanie zaangażowania dzieci. Nasz cel to pomoc w przekładaniu zamiarów na działania – mówi Monika Oomen, VP Brand, Comms and Digital Content Strategy w Warner Bros Discovery.
Więcej wiadomości na temat śmieci można przeczytać poniżej:
Edukacja poprzez zabawę
Współpraca z mistrzowskim zespołem wyścigowym Envision Racing podkreśla zaangażowanie Cartoon Network w kształcenie młodych umysłów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Cartoon Network i Envision Racing uruchomiły mini grę Climate E-Racers. Gracze mogą ścigać się ze sobą w pojazdach dostosowanych do e-odpadów zebranych w grze i podejmować wyzwania Mistrzów Klimatu. Włączenie e-odpadów do Mistrzów Klimatu gwarantuje, że przesłanie dotrze do dzieci w formie zabawy. Uruchomiony w maju Climate E-Racers odnotował już 1 mln odwiedzin.
Zespół Envision Racing od dawna stara się zachęcać fanów do ratowania planety w ramach programu „Race Against Climate Change”, a ostatnio skupia się na rosnącym problemie e-odpadów. W 2023 r. marka zaprezentowała pierwszy na świecie, w pełni nadający się do jazdy samochód wyścigowy, wykonany w całości z e-odpadów.
Więcej na temat e-odpadów można dowiedzieć się ze strony www.cartoonnetworkclimatechampions.com.
Źródło: EMEA Kids Insights. Pierwotna ankieta została przeprowadzona w sierpniu 2023 r. na platformie Quantilope na próbie 1500 ankietowanych (300 ankietowanych z każdego rynku). Grupa badawcza: dzieci w wieku 6-11 lat. Rynki: Wielka Brytania, Południowa Afryka, Francja, Turcja i Polska.