REKLAMA

Chińskie zakupy szybciej niż myślisz. Temu i Poczta Polska łączą siły

Zdaniem państwowej spółki bliższa współpraca z chińską platformą Temu zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce, realizowane za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Poczta Polska zacieśnia współpracę z Temu
REKLAMA

Choć w ubiegłym roku borykająca się z problemami Poczta Polska nieco poprawiła swój wynik finansowy, to droga do uzdrowienia sytuacji jest jeszcze długa. Spółka musi szukać nowych możliwości i usług, które nie tylko zagwarantują jej przetrwanie, ale zmienią w nowoczesną firmę działająca na rynku kurierskim, detalicznym, finansowym i cyfrowym.

REKLAMA

Szybsze dostawy w całej Polsce

Poczta Polska zacieśnia współpracę z Temu, chińską platformą, która słynie z tego, że oferuje różnorodne produkty za bardzo małe pieniądze, zalewając rynek zbędnymi gadżetami. Portal zyskuje na popularności także na polskim rynku tylko w lutym portal odwiedziło blisko 18 mln rodaków.

Zdaniem Poczty Polskiej bliższa współpraca z Temu zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce, realizowane za pośrednictwem państwowej spółki. Poczta Polska zapowiada, że dzięki najnowocześniejszym węzłom logistycznym w Ciemnem pod Warszawą, Lisim Ogonie koło Bydgoszczy i Wrocławiu, krajowy operator gwarantuje szybkie i precyzyjne sortowanie, przetwarzanie i dostarczanie przesyłek do ponad 22 tys. punktów odbioru (w tym do najpopularniejszych sieci sklepów, tj. Żabka, Arhelan, Lewiatan, Delikatesy Centrum, ABC, Groszek Euro Sklep i Duży Ben).

Więcej o poczcie polskiej przeczytasz na Spider’s Web:

Współpraca z globalnym graczem

Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak Temu, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej.

REKLAMA

Zeszłej zimy Temu uruchomiło model Local-to-Local w Polsce, aby zachęcać polskie lokalne firmy do sprzedaży na platformie. Firma dąży do tego, by 80 proc. europejskiej sprzedaży było zaopatrywane i wysyłane z lokalnych magazynów.

Od momentu powstania Temu w 2022 r. wokół chińskiego giganta narosło wiele kontrowersji. Ostatnio zastrzeżenia do działalności platformy zgłosił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Platformie urząd postawił zarzut łamania praw konsumenta, wszczynając postępowanie wobec spółki Whaleco Technology Limited, czyli irlandzkiego operatora Temu. Zarzuty? Nieprawidłowości przy prezentowaniu cen promocyjnych, które miałyby wprowadzać w błąd i naruszać unijne przepisy. Jeśli zarzuty się potwierdzą, firmie grozi kara w wysokości nawet do 10 proc. rocznego obrotu.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T13:13:22+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:05:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T07:40:58+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:26:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:16:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T20:14:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:19:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T14:11:44+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:04:42+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T08:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T19:44:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T17:42:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:58:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T14:20:21+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T13:39:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T11:43:36+01:00
Aktualizacja: 2025-10-27T10:25:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA