Zdaniem państwowej spółki bliższa współpraca z chińską platformą Temu zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce, realizowane za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Choć w ubiegłym roku borykająca się z problemami Poczta Polska nieco poprawiła swój wynik finansowy, to droga do uzdrowienia sytuacji jest jeszcze długa. Spółka musi szukać nowych możliwości i usług, które nie tylko zagwarantują jej przetrwanie, ale zmienią w nowoczesną firmę działająca na rynku kurierskim, detalicznym, finansowym i cyfrowym.
Szybsze dostawy w całej Polsce
Poczta Polska zacieśnia współpracę z Temu, chińską platformą, która słynie z tego, że oferuje różnorodne produkty za bardzo małe pieniądze, zalewając rynek zbędnymi gadżetami. Portal zyskuje na popularności także na polskim rynku tylko w lutym portal odwiedziło blisko 18 mln rodaków.
Zdaniem Poczty Polskiej bliższa współpraca z Temu zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce, realizowane za pośrednictwem państwowej spółki. Poczta Polska zapowiada, że dzięki najnowocześniejszym węzłom logistycznym w Ciemnem pod Warszawą, Lisim Ogonie koło Bydgoszczy i Wrocławiu, krajowy operator gwarantuje szybkie i precyzyjne sortowanie, przetwarzanie i dostarczanie przesyłek do ponad 22 tys. punktów odbioru (w tym do najpopularniejszych sieci sklepów, tj. Żabka, Arhelan, Lewiatan, Delikatesy Centrum, ABC, Groszek Euro Sklep i Duży Ben).
Więcej o poczcie polskiej przeczytasz na Spider’s Web:
Współpraca z globalnym graczem
Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak Temu, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej.
Zeszłej zimy Temu uruchomiło model Local-to-Local w Polsce, aby zachęcać polskie lokalne firmy do sprzedaży na platformie. Firma dąży do tego, by 80 proc. europejskiej sprzedaży było zaopatrywane i wysyłane z lokalnych magazynów.
Od momentu powstania Temu w 2022 r. wokół chińskiego giganta narosło wiele kontrowersji. Ostatnio zastrzeżenia do działalności platformy zgłosił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Platformie urząd postawił zarzut łamania praw konsumenta, wszczynając postępowanie wobec spółki Whaleco Technology Limited, czyli irlandzkiego operatora Temu. Zarzuty? Nieprawidłowości przy prezentowaniu cen promocyjnych, które miałyby wprowadzać w błąd i naruszać unijne przepisy. Jeśli zarzuty się potwierdzą, firmie grozi kara w wysokości nawet do 10 proc. rocznego obrotu.