Polski startup zgarnął miliony. Wykorzystał sztuczną inteligencję
Polski Digital First AI pozyskuje 3,8 mln dol. na rozwój marketingu napędzanego sztuczną inteligencją. Startup już obsługuje ponad 900 klientów z 60 krajów, z czego ponad połowa przychodów pochodzi z USA.
Digital First AI tworzy platformę automatyzującą tworzenie strategii marketingowych dla kampanii online z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Platforma oferowana przez startup w modelu SaaS umożliwia nie tylko dobór strategii marketingowych, ale także tworzenie kreacji reklamowych przy wsparciu AI. Według założycieli to krok w kierunku w pełni autonomicznego marketingu, gdzie sztuczna inteligencja samodzielnie tworzy, prowadzi i optymalizuje kampanie online.
Firma integruje kilka modeli GenAI:
- Modele językowe: Groq, Claude, GPT (OpenAI), Mistral, Perplexity,
- Modele graficzne: DALL-E, Stable Diffusion,
- Aktualnie wdrażane: ComfyUI z modelami niestandardowymi.
Kluczowe jest to, że nasza platforma to nie tylko zbiór różnych modeli AI. To zaawansowany ekosystem multiagentowy, w którym różne technologie AI współpracują, tworząc wielowarstwową architekturę. Dzięki temu oferujemy unikalne rozwiązania, takie jak nasi agenci danych, którzy przeprowadzają złożone analizy informacji zgromadzonych w Data Room i na Canvasach - wyjaśnia Rafał Tromczyński, współzałożyciel i CEO Digital First AI.
Platforma jest więc czymś znacznie więcej niż prosty interfejs do komunikacji z modelami językowymi.
Zarządzamy przepływem informacji między narzędziami i agentami, zapewniając spójność i efektywność. Wykorzystujemy doświadczenia i własne autorskie dane z kampanii marketingowych zbieranych przez lata, co pozwala nam proponować bardziej kreatywne i efektywne rozwiązania niż standardowe narzędzia AI - dodaje Tromczyński w rozmowie z Bizblog.pl.
Firma oferuje swoje narzędzie w trzech planach. Najtańszy kosztuje 67 dol. miesięcznie za trzech użytkowników. Kolejny to już koszt 99 dol., ale w zamian z produktu może korzystać dziesiątka pracowników. Ostatni plan nazywa się "Enterprise" i skierowany jest do dużych przedsiębiorstw. W tym przypadku wycenę ustala się indywidualnie.
Czytaj więcej o polskich firmach:
3,8 mln dol. na dalszy rozwój firmy
Liderem tej rundy finansowania był fundusz 4growth VC, a wśród inwestorów znalazły się fundusze Plug&Play i Sher Ventures ze Stanów Zjednoczonych, Hub71 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz właściciele agencji kreatywnej McCANN Poland i jednocześnie założyciele Grupy 45Avenue skupiającej spektrum agencji specjalizujących się w szeroko pojętym marketingu i komunikacji z obszaru content creation, czyli Wojciech Borowski i Krzysztof Kawa. Do tego w akcjonariacie firmy znalazło się kilku aniołów biznesu.
Inwestycja w DF.AI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do podnoszenia skuteczności działań marketingowych, z pewnością ma potencjał, by przełożyć się na realizację celów biznesowych naszych klientów oraz agencji w naszej globalnej strukturze. Rozwiązanie stworzone z myślą o dużych firmach i korporacjach zostanie w pierwszej kolejności zaoferowane klientom oraz agencjom McCANN Worldgroup, wśród których są największe marki na świecie, jak i wiodące agencje kreatywne na wszystkich kontynentach – mówi Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland i Co-Founder Grupy 45Avenue.