Aby każdy wyjazd można było w ciągu kilku minut skomponować, skonfigurować i zakupić online na smartfonie - taki cel przyświeca Getaway, polskiej firmie założonej przez byłego zawodowego gracza pokera. Aby dokończyć produkt potrzeba jeszcze 6 mln zł.
Każdego roku Europejczycy wyjeżdżają 600 milionów razy. Polski startup, Getaway, chce im pomóc w planowaniu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Getaway planuje podróże na zawołanie i przy założonym budżecie. Integruje się z bazą hoteli, wypożyczalni i porównywarek, aby zbudować plan wypoczynku w dowolnym miejscu na świecie.
Wystarczy, że klient wypełni wniosek z preferencjami dotyczącymi podróży (jak na obrazku poniżej), aby później dostać na maila propozycję wyjazdu. Wybrać można choćby liczbę osób, daty i miejsce wylotu i przylotu, klasę lotu, wypożyczenie samochodu, standard hotelu czy liczbę pokoi.
Gateway zaplanuje wyjazd, zarezerwuje loty i noclegi
Może to być biznesowy wypad do Londynu rano i powrót tego samego dnia wieczorem dla jednej osoby, city break w Barcelonie dla pary, standardowy tygodniowy urlop dla rodziny czy trzytygodniowy trip do Azji z przemieszczaniem się między Singapurem, Hongkongiem i rajskimi plażami na Filipinach.
W Getaway skomponować można całkowicie dowolną podróż, a my ją przygotujemy z wykorzystaniem najlepszych dostępnych opcji, umożliwimy jej zakup jednym kliknięciem, zajmiemy się organizacją i przygotujemy interaktywny przewodnik na wyjazd, dostępny na smartfonie - mówi Grzegorz Mikielewicz, CEO Getaway (na zdjęciu głównym).
Getaway wykorzystuje dostępne API dostawców usług turystycznych, aby automatyzować przygotowanie podróży. Firma chce, aby planowanie podróży odbywało się w pełni automatycznie - bez udziału ludzi, których stopniowo stara się eliminować z procesu weryfikacji czy zatwierdzania.
Jak platforma zarabia skoro przygotowanie planu jest bezpłatne?
Dopiero przy zakupie wyjazdu doliczana jest nasza prowizja: 4,8 proc. całkowitej kwoty podróży (lub 4.1 proc., jeżeli do skomponowania wyjazdu klient skorzystał z jednej z kilkuset naszych inspiracji) - wyjaśnia przedsiębiorca.
Aby usługa tworzenia planów podróży działała w pełni automatycznie firma potrzebuje środków na dokończenie budowy rozwiązania. Getaway ma już za sobą dwie rundy, które w sumie przyniosły firmie 2,3 mln zł. Teraz spółka celuje w kolejne dwie rundy po 3 mln zł. Mają one być zrealizowane przy wycenie sięgającej 12,8 mln zł (obecna wartość spółki).
Czytaj więcej o polskich firmach:
Obok automatyzacji dwoma dużymi elementami rozwiązania mają się stać integracja z modelami językowymi i możliwość skomponowania zrównoważonych wyjazdów ze zmniejszoną emisja dwutlenku węgla.
Dlaczego Mikielewicz wierzy w to rozwiązanie?
Według rynkowych danych 60 proc. millenialsów jest gotowa zapłacić za pomoc ekspertów przed podróżą, co średnio oszczędza im 431 EUR i 4 godziny planowania wypadu.
Obecnie firma skupia się na rozwoju w Polsce, później chce wyjść za granicę.