REKLAMA

Klasa C to nowe A+++? Tak właśnie działa unijna rewolucja

19 lipca we wszystkich polskich sklepach pojawiły się nowe etykiety energetyczne dla suszarek do ubrań. Zmiany wymusiły unijne regulacje. Wcześniej oznaczono nimi lodówki i pralki. O wyjaśnienie poprosiliśmy związek pracodawców sprzętu AGD APLLiA Polska.

sprzet-agd-suszarki-nowe-etykiety-energetyczne
REKLAMA

Wcześniej przeskalowanie etyk energetycznych, zgodnie z wymogami UE, dotyczyło takiego sprzętu AGD, jak lodówki, pralki czy zmywarki. Teraz przyszedł czas na suszarki dla ubrań, których Polska jest największym producentem w Europie. W ramach tego procesu likwidowane są klasy z plusami, a te same urządzenia trafiają do nowych widełek nowej skali efektywności energetycznej. Suszarki z klasy energetycznej A+++ trafiają do klasy C na nowej etykiecie, z kolei z klasy A++ do D lub E. Dwie najwyższe klasy, czyli A i B, na etapie tworzenia tych przepisów w 2022 r. zarezerwowano dla najbardziej innowacyjnych urządzeń, których nie było na rynku na etapie pisania regulacji.

Przeskalowanie i nowe klasy A i B to impuls to dalszego rozwoju innowacyjności w wydajności tego sprzętu. Należy pamiętać, że obecna zamiana etykiet oraz klas energetycznych produktów nie wiąże się ze zmianą ich wydajności. Suszarki w klasie C, D, czy E to nadal bardzo oszczędne urządzenia – przypomina Radosław Maj, Project Manager w APPLiA Polska.

REKLAMA

Sprzęt AGD: konsumenci cały czas z dwoma etykietami

Ale kupujący obecnie taki sprzęt AGD, jak suszarkę do ubrań znajdą przy swoim urządzeniu dwie etykiety energetyczne: starą i nową. Dlaczego? Jak wyjaśnia APLLiA Polska: aby zapewnić płynne przeskalowanie urządzeń na ekspozycjach sklepowych oraz w sprzedaży internetowej, producenci i importerzy suszarek do ubrań przez cztery miesiące dołączali do wprowadzanych urządzeń dwie etykiety: starą oraz nową.

Etykiety zamieniane są tylko na ekspozycjach, więc konsumenci po zakupie suszarki do ubrań mogą znaleźć w środku dwie takie etykiety – zwraca uwagę APLLiA Polska.

Więcej o sprzęcie AGD przeczytasz w Bizblog:

W przypadku suszarek do ubrań mamy do czynienia z jedna z najdynamiczniejszych kategorii dużego sprzętu AGD. Polska jest w tej kategorii europejskim gigantem. W ciągu ostatnich 10 lat w naszym kraju sprzedano około 2 mln tego typu urządzeń. APPLIA Polska szacuje, że obecnie suszarka do ubrań znajduje się w co dziesiątym gospodarstwie domowym w Polsce. Jak przypominają znawcy tematu: suszarki to także urządzenia, które poza oszczędnościami energii przynoszą oszczędności powierzchni w naszych domach, eliminując skutecznie tradycyjne.

To w Polsce stworzono rewolucyjną technologię wykorzystania pomp ciepła w tym sprzęcie - twierdzi Radosław Maj.

REKLAMA

Wszystko o etykietach energetycznych w jednym miejscu

Związek pracodawców sprzętu AGD APLLiA Polska od dłuższego czasu prowadzi działania edukacyjne względem etykiet energetycznych. W tym też celu powstał serwis EtykietaEnergetyczna.pl. Tutaj można znaleźć wszelkie, niezbędne informacje o energetycznym oznakowaniu sprzętu AGD, w tym też suszarek do ubrań. Znajdują się tam także cenne rady dotyczące korzystania z artykułów gospodarstwa domowego w sposób pozwalający zwiększyć ich wydajność i uniknąć niechcianych awarii.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-09T15:47:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T14:04:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T12:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T09:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T18:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T17:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T15:40:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T11:54:07+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T11:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T10:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T07:38:35+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T20:38:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T19:10:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T18:25:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T17:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T13:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T07:50:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-07T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-06T22:13:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA