Jak co roku Polacy planują remonty, a wiosną te plany wcielają w życie. Dlatego Payback w najnowszym badaniu zapytał Polaków o tegoroczne plany związane z pracami remontowo — budowlanymi. Zaś specjaliści z firmy DSV – Global Transport and Logistics, która na co dzień realizuje dostawy dla największych przedstawicieli polskiego rynku budowlanego, przyjrzeli się tym badaniom. Zobaczcie, do jakich wniosków doszli.
Badania Payback wskazują, że najintensywniejsze prace budowlano-remontowe Polacy planują wykonać w drugim kwartale tego roku. Wśród wskazań ankietowanych, dotyczących najlepszego okresu na przeprowadzenie remontu najczęściej wskazywano:
- kwiecień (10 proc.),
- maj (11 proc.),
- czerwiec (12 proc.).
Z badania dowiadujemy się też, że w tym roku najczęściej będą remontowane:
- kuchnie (10 proc.),
- łazienki i WC (10 proc.),
- salony (7 proc.).
Patrząc na sezon remontowo-budowlany w Polsce z perspektywy przygotowań, szczególny wzrost zainteresowania naszych klientów, głównie sieci dużych hipermarketów budowlanych, widzimy w połowie pierwszego kwartału. Zdaje się to potwierdzać, wskazania Polaków dotyczące ich kalendarza prac remontowo – budowlanych – mówi Karolina Kaliszan, Sales Directorw DSV - Global Transport and Logistics.
I dodaje, że największy popyt w tym sektorze zanotowali kilka lat temu, w pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa.
Wtedy Polacy remontowali na potęgę, o czym mogą świadczyć nasze wyniki z tamtego okresu, które w dobie spowolnienia w branży jest coraz trudniej powtórzyć — przekonuje Karolina Kaliszan.
Tyle Polacy chcą przeznaczyć na prace remontowe
Ankietowani Polacy wypowiedzieli się również w spawie budżetu, jaki przeznaczą na tegoroczne prace remontowe:
- 24 proc. badanych wyda więcej niż 30 tys. zł,
- 24 proc. osób zadeklarowało, że ich budżet wyniesie 10-20 tys. zł,
- 21 proc. Polaków zamierza przeprowadzić remont kosztujący 1-5 tys. zł,
- 56 proc. ankietowanych sfinansuje go z własnych oszczędności,
- 27 proc. zapłaci za niego z bieżących dochodów,
- 10 proc. badanych stwierdziło, że wykona remont, posiłkując się kredytem lub pożyczką.
Prawdopodobnie ze względu na wysokie koszty planowanych zakupów poprzedzających prace remontowe:
- 48 proc. Polaków zadeklarowało, że samodzielnie lub z pomocą bliskich wykona zaplanowany remont,
- 26 proc. stwierdziło, że zatrudni fachowców,
- 25 proc. chce częściowo zrobić to samodzielnie, a część robót zlecić specjalistom.
Więcej wiadomości na temat remontów można przeczytać poniżej:
Duże markety budowlane będą wiodły prym w zakupach materiałów
Wyniki badania Payback jednoznacznie pokazują, że:
- 72 proc. badanych zamierza zrobić zakupy w dużych marketach budowlanych,
- niecałe 9 proc. ankietowanych zadeklarowało, że planuje wyposażyć się do remontu w mniejszych sklepach budowlanych,
- 8 proc. przyznało, że zrobi zakupy w internecie.
Co ciekawe, z ankiety wynika, że wybieramy materiały budowlane, kierując się w pierwszej kolejności:
- jakością i wydajnością (21 proc.),
- ceną (17 proc.),
- produkty z polecenia (4 proc.)
Myślę, że na wyniki badania dotyczące miejsca zakupu produktów remontowo-budowlanych Polaków
oraz towarzyszące im kryteria zakupowe powinniśmy spojrzeć kompleksowo, szczególnie jeśli mówimy o dużych marketach budowlanych i dostępności produktów — komentuje Karolina Kaliszan.
Tłumaczy ona też, że współpracując z kilkoma tego typu sieciami wiedzą, że klientom bardzo zależy na utrzymaniu płynności dostaw i zapewnieniu w ten sposób stałej dostępności oferowanych towarów.
Nas jako DSV wyróżnia to, że możemy naszym partnerom biznesowym zagwarantować pierwszeństwo slotów, czyli tzw. okien rozładunkowych. Dzięki temu mają oni pewność tego, że ich towary znajdą się na półkach danych marketów budowlanych – podsumowuje Karolina Kaliszan.